سنبله 15, 1400 09:22 Asia/Kabul
  • تعهد طالبان برای تامین امنیت کارکنان سازمان‌های بشردوستانه
    تعهد طالبان برای تامین امنیت کارکنان سازمان‌های بشردوستانه

سازمان ملل متحد از تعهد طالبان برای تضمین ارسال کمکهای بشردوستانه به مردم افغانستان و همچنین امنیت کارکنان این سازمان خبر داد.

به گزارش رادیو دری ، سهیل شاهین، سخنگوی طالبان در صفحه توئیتر ضمن اشاره به دیدار «ملا عبدالغنی برادر» رئیس دفتر سیاسی این گروه با مارتین گریفیتس، نوشت که هیات سازمان ملل همچنین خواستار کمک بیشتر به افغانستان در نشست آینده کشورهای اهدا کننده (در ۱۳ سپتامبر) شده است. شاهین افزود، هیات "امارت اسلامی افغانستان" نیز به هیات سازمان ملل قول همکاری و تدارک امکانات لازم را داده است.

پیشتر، استفان دوجاریک، سخنگوی سازمان ملل در بیانیه ای اعلام کرد که گریفیتس درباره مسائل بشر دوستانه با مقامات طالبان دیدار و گفت وگو کرده است.

 براساس این بیانیه، نماینده سازمان ملل بر تعهد جوامع بشردوستانه برای ارائه کمک ها و حمایت های بی‌طرفانه و مستقل به میلیون ها نفر از مردم نیازمند افغانستان تاکید کرد. طالبان هم متعهد به تضمین و تامین امنیت کارکنان، دسترسی به افراد نیازمند و آزادی حرکت آنها شده است.

نشست سازمان ملل متحد برای کمک به افغانستان درحالی روز ۱۳ سپتامبر (۲۲ شهریور) در ژنو برگزار خواهد شد که برخی از کشورهای عضو این نهاد، اصلی ترین عوامل بروز شرایط کنونی افغانستان هستند.

درخواست کمک ۸۵۰ میلیون دلاری سازمان ملل برای افغانستان

کلیدواژه