تحولات افغانستان محور رایزنی عمران خان با مقامات کشور‌های عرب حاشیه خلیج فارس
(last modified 1400-06-15T07:42:07+00:00 )
سنبله 15, 1400 12:12 Asia/Kabul
  • تحولات افغانستان محور رایزنی عمران خان با مقامات کشور‌های عرب حاشیه خلیج فارس
    تحولات افغانستان محور رایزنی عمران خان با مقامات کشور‌های عرب حاشیه خلیج فارس

نخست وزیر پاکستان در تماس‌های تلفنی با محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان ، شیخ تمیم بن حمد، امیر قطر و شیخ محمد بن زاید النهیان، ولیعهد ابوظبی پیرامون مسئله افغانستان رایزنی کرد.

به گزارش­ رادیو دری ؛ کاخ نخست وزیری پاکستان در بیانیه‌ای اعلام کرد: «عمران خان» در گفت وگو‌های خود با این مقامات با اعلام اینکه امنیت و ثبات در افغانستان به نفع تمامی کشور‌های منطقه است، از جامعه جهانی خواست که برای بازسازی این کشور و رفاه مردم آن ایفای نقش کنند.

 نخست وزیر پاکستان همچنین گفته، پس از چهار دهه فرصتی برای ایجاد دولتی مردمی در افغانستان ایجاد شده و باید از آن به نحواحسن استفاده نمود و پاکستان نیز عقیده دارد که رویکرد سیاسی و مذاکرات بهترین راه حل برای حل مشکلات مردم افغانستان است.

این درشرایطی است که امروز برخی خبرها مبنی بر تسلط طالبان بر ولایت پنچشیر و همچنین، تکذیب آن ازسوی نیروهای احمد مسعود منتشر شدند. ذبیح الله مجاهد، سخنگوی طالبان ساعاتی قبل از تسلط کامل این گروه بر پنجشیر خبر داد. درهمین حال، «علی میثم نظری» یکی از سخنگویان مخالفان طالبان در دره پنجشیر نیز، گزارش‌های طالبان مبنی بر سقوط کامل پنجشیر را رد کرد و آن را نادرست خواند. 

در چند روز اخیر درگیری ها میان طالبان و نیروهای احمد مسعود در پنجشیر شدت گرفته بود. 

عمران خان و گوترش درباره تحولات افغانستان گفتگو کردند

کلیدواژه