سنبله 16, 1400 08:02 Asia/Kabul
  • برخورد طالبان با خبرنگاران در جریان تظاهرات زنان بلخ
    برخورد طالبان با خبرنگاران در جریان تظاهرات زنان بلخ

شماری از خبرنگارانی که روز دوشنبه برای پوشش خبری تظاهرات زنان شهر مزار شریف مرکز ولایت بلخ رفته بودند، می‌گویند طالبان مانع پوشش رسانه‌ای این تظاهرات شدند و خبرنگاران را تهدید کردند.

به گزارش رادیو دری، جواد نبی زاده؛ از فعالان رسانه در مزار شریف در رابطه به برخورد خشن روز دوشنبه طالبان هنگام پوشش رسانه ای تظاهرات زنان ،گفت: تعدادی از زنان در مرکز شهر تجمع کرده بودند و قصد داشتند راهپیمایی را تا ساختمان والی ادامه دهند و جمعی از خبرنگاران هم برای پوشش این برنامه حضور داشتند که ناگهان در طول مسیر نیروهای طالبان با تیراندازی هوایی و تهدید مانع ادامه راهپیمایی و فعالیت خبرنگاران شدند.

نبی زاده افزود: طالبان با خبرنگاران برخورد تند کردند و نگذاشتند تظاهرات زنان را به صورت کامل پوشش دهند و من تقاضا دارم که محدودیت های کار خبرنگاری از سوی طالبان برداشته شود تا خبرنگاران واقعیت های جامعه را انعکاس دهند.

صبغت الله تورانی؛ یکی دیگر از خبرنگاران در مزار شریف هم می گوید با وجودی که مسئولین طالبان به خبرنگاران اجازه فعالیت داده اند؛ اما امروز متاسفانه شاهد برخورد فزیکی و تهدیدآمیز آنها در هنگام پوشش تظاهرات زنان ولایت بلخ بودیم.

سید علی حسینی مزاری؛ یکی دیگر از خبرنگاران نیز که مورد تهدید قرار گرفته  می گوید طالبان با جامعه رسانه ای و شهری هنوز خو نگرفته اند و برخوردشان با خبرنگاران نشان داد که آنان ظرفیت تحمل حضور اقشار مختلف جامعه را ندارند.

وی گفت مسئولین طالبان در رسانه ها خوب سخنرانی می کنند و شعارهای آرمانی می دهند؛ اما اگر در عمل ثابت نکنند به استمرار حکومت شان باورمند نباشند؛ مردم به آنها اعتماد نمی کنند.

تظاهرات زنان ولایت بلخ برای احقاق حقوق شان در نظام سیاسی آینده افغانستان

کلیدواژه