سنبله 16, 1400 13:07 Asia/Kabul
  • اعتراضات در کابل به خشونت کشیده شد‌
    اعتراضات در کابل به خشونت کشیده شد‌

تظاهرات در شهرهای مختلف افغانستان در حمایت ازنیروهای مخالف طالبان در پنجشیر و محکومیت مداخله پاکستان در میان تیراندازی نیروهای طالبان برگزار شد.

به گزارش رادیو دری، اعتراضات شهروندان کابل علیه آنچه دخالت پاکستان در امور افغانستان خوانده می‌شود به خشونت کشیده شد و صدای فیرهای پیوسته نیروهای طالبان در محل برگزاری اعتراضات شنیده شده‌است.

این در حالی است که ده‌ها تن از شهروندان کابل در یک تجمع اعتراضی به جاده‌ها آمده و خواستار تشکیل حکومت مستقل در افغانستان شدند. آن‌ها در عین حال با سردادن شعار «پاکستان پاکستان خارج شو از افغانستان» خواستار پایان مداخلات اسلام‌آباد در امور داخلی کشور شدند.

این معترضان در حال حرکت به سمت ارگ افغانستان بودند که طالبان با تیراندازی و برخورد خشن مانع رسیدن معترضان به ارگ شده اند.

به گزارش شاهدان عینی، "طالبان" پس از شلیک تیرهوایی به سوی معترضان که منجر به زخمی شدن چندین نفر شد، دوربین تعدادی از خبرنگاران که پوشش خبری میدادند، را نیز ضبط کرده اند.

از ولایت غور هم خبر میرسد که زنان این ولایت  نیز صدای اعتراض شان را بالا کرده و پاکستان را به دخالت در اوضاع داخلی افغانستان متهم کردند .

این راهپیمایی هم اکنون ادامه دارد.

خبرها از ولایت بلخ هم حاکی از ان است که ده‌ها تن از شهروندان مزار شریف، با سر دادن شعارهایی در حمایت از پنجشیر، توقف مداخلات پاکستان و ختم جنگ در کشور، امروز سه شنبه، ۱۶ سنبله، در شهر مزار شریف راه‌پیمایی کردند.

معترضان  گفتند که تظاهرات ساعت ۱۰ قبل از ظهر امروز از درب شورای ولایتی بلخ شروع شد و یک ساعت ادامه داشت.

به گفته آنان، طالبان چندین معترض را لت و کوب کردند که وضعیت یکی از معترضان وخیم است.

 

کلیدواژه