رزمایش مشترک چین و پاکستان در بحبوحه تحولات افغانستان
(last modified 1400-06-16T12:46:12+00:00 )
سنبله 16, 1400 17:16 Asia/Kabul
  • رزمایش مشترک چین و پاکستان در بحبوحه تحولات افغانستان
    رزمایش مشترک چین و پاکستان در بحبوحه تحولات افغانستان

ارتش چین از روز دوشنبه با حضور پاکستان، مغولستان و تایلند رزمایش موسوم به «سرنوشت مشترک-۲۰۲۱» را آغاز کرد.

به گزارش رادیودری، در شرایطی که اوضاع افغانستان خبرساز است، چین از برگزاری رزمایشی در چارچوب تمرینات نظامی برای «حفظ صلح» با حضور پاکستان، تایلند و مغولستان خبر داد.
رسانه های چین مانند «شین هوا»، گزارش دادند این رزمایش بین المللی در راستای حفظ صلح موسوم به «سرنوشت مشترک-۲۰۲۱» روز دوشنبه در استان مرکزی هنان چین آغاز شد و تا 15 سپتامبر/24سنبله ادامه خواهدداشت.
«این اولین بار است که ارتش چین چنین رزمایش چند ملیتی را با حضور نیروهای نظامی از جمله چین، مغولستان، پاکستان و تایلند در زمینه حفظ صلح ترتیب داده است».
رزمایش مشترک چین، پاکستان، تایلند و مغولستان در یک پایگاه آموزشی تاکتیکی سلاحهای ترکیبی «ارتش آزادیبخش خلق چین» در استان هنان برگزار می شود. انتظار میرود اقداماتی از قبیل شناسایی در میدان جنگ، نگهبانی و گشت امنیتی، اسکورت مسلح، حفاظت از غیرنظامیان، پاسخ به حملات خشونت آمیز و تروریستی، ساخت پایگاه عملیات موقت و کمکهای اولیه در میدان نبرد در این رزمایش انجام شود.
منابع نظامی چینی پیشتر در توضیح این رزمایش به رسانه ها گفتند، «ارتش چین به مشارکت فعالتر در عملیات صلح بین المللی سازمان ملل ادامه خواهد داد و همیشه مدافع صلح جهانی خواهد بود».

تحولات افغانستان، محور رایزنی سفیران ایران و چین در پاکستان 

رزمایش مشترک پاکستان و چین

کلیدواژه