سنبله 17, 1400 08:28 Asia/Kabul
  • سخنگوی کاخ سفید: عجله ای برای به رسمیت شناختن طالبان نداریم
    سخنگوی کاخ سفید: عجله ای برای به رسمیت شناختن طالبان نداریم

جن ساکی سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد، واشنگتن "هیچ عجله ای" برای به رسمیت شناختن طالبان ندارد.

به گزارش رادیودری، سخنگوی کاخ سفید به خبرنگاران گفت که جدول زمانی در این زمینه ندارد و این بستگی به آن دارد که طالبان چه رفتاری از خود نشان دهند.

جن ساکی با بیان اینکه "هیچ عجله‌ای" برای به رسمیت شناختن طالبان نداریم، تاکید کرد که به رسمیت شناخته شدن طالبان به گامهای آنان بستگی دارد.

وی افزود که جهان نظاره گر خواهد بود که آیا به شهروندان آمریکایی که خواستار خروج از افغانستان هستند، اجازه خروج می دهد و با زنان و دختران در سراسر آن کشور چگونه رفتار می کنند.

سخنگوی کاخ سفید همچنین اضافه کرد که کمتر از ۱۰۰ آمریکایی در افغانستان باقی مانده اند و چهار شهروند آمریکایی نیز توانستند بصورت زمینی از افغانستان خارج شوند.

سخنگوی کاخ سفید پیش از این نیز گفته بود آمریکا و جامعه بین الملل هیچ عجله ای در به رسمیت شناختن طالبان به عنوان حاکمان قانونی در افغانستان ندارند.

درهمین حال «سوفیا کای» خبرنگار خبرگزاری بلومبرگ روز دوشنبه در توئیتی نوشت: جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا قصد به رسمیت شناختن طالبان را ندارد و تاکید کرده تا به رسمیت شناختن آنها فاصله زیادی وجود دارد.

تا به امروز، بسیاری از رهبران جهان از به رسمیت شناختن طالبان به عنوان دولت رسمی حاکم بر افغانستان خودداری کرده اند. 

پس از چند روز کش وقوس در نهایت گروه طالبان کابینه خود را سه شنبه شب اعلام کرد که براساس آن "ملامحمد حسن اخوند " رییس  این دولت معرفی شده است.

 ملا عبدالغنی برادر هم سمت معاونت وی را برعهده دارد.

بایدن: تا به رسمیت شناختن طالبان فاصله زیادی است

کلیدواژه