سنبله 17, 1400 10:43 Asia/Kabul
  • 11 سپتامبر؛ زمان مراسم تحلیف دولت اعلامی طالبان
    11 سپتامبر؛ زمان مراسم تحلیف دولت اعلامی طالبان

کابینه گروه طالبان در افغانستان، روز یازدهم سپتامبر/20سنبله که مصادف با روز حملات به مرکز تجارت جهانی در آمریکا در سال ۲۰۰۱ میباشد، مراسم تحلیف را برگزار می کند.

به گزارش رادیودری، در این زمینه « ملا برادر عبدالغنی » که به عنوان معاون کابینه طالبان معرفی شده امروز چهارشنبه  به قطر سفر می کند تا نمایندګان شماری از کشورها را برای شرکت در این مراسم تحلیف دعوت کند.

درهمین حال، بدنبال معرفی کابینه گروه طالبان، « عطا محمد نور» از مقامات سابق افغانستان در واکنش به لیست اعلام شده دولت طالبان گفت: آن‌چنانی‌که انتظار می‌رفت، طالبان پس از تسلط افغانستان، حکومتی را اعلان کرد که در هیچ جای قانون اساسی این کشور جایگاه ندارد و فاقد تخصص گرایی است. 

عطا محمد نور افزود: افغانستان پس از بیست سال مبارزه برای شکل‌دهی نظام مردم سالار، اینک در جایگاهی قرار گرفته است که با تاسف حکومت اپارتاید تک قومی، طالب شمول، غیر متخصص، بدون حضور زنان و برخلاف روح صریح قانون اساسی حاکم شده است.

این مقام سابق افغانستان خاطرنشان کرد، چنین حکومتی نشان‌دهنده دیدگاه منحط قومی، انحصار و سلطه گرایی و بازگشت به گذشته تاریک و از دید ما محکوم به شکست است.

گروه طالبان که 15 اوت/24اسد گذشته با تسلط بر کابل (پایتخت افغانستان) ، دولت "محمد اشرف غنی" رییس جمهوری این کشور را ساقط کرده بود،  پس از چند روز کش وقوس  دیشب کابینه خود را معرفی کرد.

در این دولت طالبان، " ملا محمد حسن اخوند " به عنوان رییس دولت و «ملا عبدالغنی برادر» به عنوان معاون وی معرفی شده است .

انتخاب اعضای کابینه دولت از سوی طالبان متشکل از اعضای این گروه درحالی است که این گروه بر تشکیل دولت فراگیر با همکاری همه گروه ها و شخصیت ها تاکید کرده بود. 

کابینه دولت جدید افغانستان اعلام شد

کلیدواژه