رهبر طالبان مواضع حکومت جدید این کشور را تشریح کرد
(last modified 1400-06-17T11:55:36+00:00 )
سنبله 17, 1400 16:25 Asia/Kabul
  • رهبر طالبان مواضع حکومت جدید این کشور را تشریح کرد
    رهبر طالبان مواضع حکومت جدید این کشور را تشریح کرد

رهبر طالبان از تصمیم این گروه برای برقراری روابط مثبت و مستحکم با همه کشورهای جهان از رهگذر اصل احترام متبادل و تعامل خوب خبر داد.

به گزارش رادیو دری، ملاهبت الله آخوندزاده در بیانیه ای اظهار کرد: ما به همه قوانین، مقررات و منشورهای بین المللی که با شریعت اسلامی و ارزش های ملی ما تناقض نداشته باشد، پایبندیم.

رهبر طالبان به همه کشورهای منطقه و جهان اطمینان داد که در قبال افغانستان احساس نگرانی و ترس نکنند  زیرا خاک افغانستان هرگز علیه امنیت کشور دیگری استفاده نخواهد شد.

وی اضافه کرد: از کشورهای دیگر نیز می خواهیم رفتاری متقابل با ما داشته باشند و با طالبان همکاری و روابط سازنده، قوی و حسنه برقرار کنند.

 

رهبر طالبان قول داد که همه دیپلمات ها، هیات های دیپلماتیک و نهادهای امدادرسانی و سرمایه گذاران خارجی در فعالیت های خود در افغانستان با هیچ مشکلی روبرو نشوند و متعهد شد که مقامات جدید تمام تلاش خود را برای تضمین امنیت آنها به کار بندند.

آخوند زاده در ادامه بیانیه خود  با اشاره به تشکیل دولت جدید در افغانستان افزوده است : دولت به زودی وظایفش را از سر خواهد گرفت و همه افراد مکلف تمام تلاش خود را در زمینه اجرای احکام شرعی و قوانین وضعی در کشور به کار خواهند بست و برای حفظ مرزهای افغانستان، آشتی عمومی، رفاه، شکوفایی و تقویت امنیت و صلح دائم تلاش خواهند کرد.

وی مدعی شد: طالبان  گام های جدی و موثری در خصوص حقوق بشر، حقوق اقلیت ها و حقوق طیف های محروم در پرتو ضوابط و ملزومات دین مبین اسلام در پیش خواهد گرفت و همه افغان ها بدون استثنا حق دارند در کشورشان در امنیت و کرامت زندگی کنند؛ جان آنها و اموالشان محفوظ است و حکومت برای تامین حقوق شرعی هریک از آنها تلاش خواهد کرد و محیطی ایمن و مطمئن را برایشان فراهم خواهد آورد.

 

رهبر طالبان آموزش و پرورش را جزء مهمترین ضرورت های کشور دانست و متعهد شد که دولت افغانستان برای همه شهروندان در زمینه آموزش شرعی و علمی براساس ضوابط و ایجاد فرصت های رشد و توسعه در زمینه آموزشی محیطی سالم و ایمن فراهم کند.

آخوند زاده در پایان با اشاره به اهمیت روزنامه ها و رسانه ها، آنها را عنصری مهم در جامعه خواند و تاکید کرد: مقامات جدید برای استقلال رسانه ها و بهبود فعالیت های آنها تلاش خواهد کرد اما آنها هم باید ضوابط شرعی و منافع ملی و بی طرفانه را رعایت کنند.

بعد از هفته ها انتظار کابینه حکومت جدید افغانستان به رهبری طالبان دیروز اعلام شد.

در حکومت جدید ملا محمدحسن آخوند به عنوان نخست وزیر(رییس الوزرا) و ملا عبدالغنی برادر و مولوی عبدالسلام حنفی دو معاون نخست‌وزیر حکومت جدید افغانستان تعیین شدند.

در عین حال، ملاهبت الله آخوندزاده همچنان رهبر طالبان است.

کابینه دولت جدید افغانستان اعلام شد

طالبان: همسایگان افغانستان نگران به قدرت رسیدن طالبان نیستند

 

کلیدواژه