سنبله 18, 1400 09:11 Asia/Kabul
  • انتقاد شورای علمای افغانستان از ترکیب کابینه طالبان
    انتقاد شورای علمای افغانستان از ترکیب کابینه طالبان

شورای علمای شیعه افغانستان، ترکیب کابینه موقت گروه طالبان را خلاف انتظار مردم این کشور دانست.

به گزارش رادیودری، شورای علمای شیعه افغانستان روز چهارشنبه در بیانیه ای اعلام کرد، در پی تسلط طالبان بر افغانستان و همچنین براساس وعده‌های طالبان به مردم این کشور و جامعه جهانی، مبنی بر ایجاد حکومت همه‌شمول و آینه‌ تمام‌نمای همه اقوام، اقشار و پیروان مذاهب اسلامی موجود و همچنین ایجاد نظام اسلامی مورد پذیرش مردم افغانستان، اعلام کابینه جدید بدون حضور اشخاص شایسته از همه اقوام مختلف افغانستان، به خصوص جامعه تشیع، خلاف انتظار است.

در بیانیه شورای علمای شیعه افغانستان آمده است، کابینه غیرهمه ‌شمول اعلام‌ شده  طالبان به صلاح و منفعت افغانستان نیست که این مسله موجب بروز مشکلاتی برای جامعه و افغانستان  خواهد شد.

شورای علمای شیعه افغانستان در بیانیه خود از طالبان خواست،  برای تحقق وعده‌های خویش و در جهت همه‌شمول ساختن کابینه، اقدام و زمینه‌های مثبت را برای همیاری، اخوت و برادری جهت حل مشکلات موجود در افغانستان به وجود آورد.

گروه طالبان که 15 اوت/24اسد برافغانستان مسلط شده است، سه شنبه شب کابینه خود را معرفی کرد.در این دولت موقت طالبان، " ملا محمد حسن اخوند " به عنوان رییس دولت و «ملا عبدالغنی برادر» به عنوان معاون وی معرفی شده است .

انتخاب اعضای کابینه دولت از سوی طالبان متشکل از اعضای این گروه درحالی است که این گروه پیشتر بر تشکیل دولت فراگیر با همکاری همه گروه ها و شخصیت ها تاکید کرده بود.

اتحادیه اروپا درباره ترکیب دولت طالبان هشدار داد

کلیدواژه