سنبله 18, 1400 13:31 Asia/Kabul
  • گفتگوی وزیر امور خارجه ازبکستان با همتایان خارجی درباره افغانستان
    گفتگوی وزیر امور خارجه ازبکستان با همتایان خارجی درباره افغانستان

وزیر امور خارجه ازبکستان در نشست مجازی با نمایندگان سیاست خارجه بیش از 20 کشور جهان، اتخاذ راهبرد مناسب درباره افغانستان را خواستار شد.

به گزارش رادیودری، «عبدالعزیز کامل‌اف» وزیر امور خارجه ازبکستان در نشست ویدئویی با روسای دستگاه‌های سیاست خارجی بیش از 20 کشور جهان و همچنین نمایندگان سازمان ملل متحد و اتحادیه اروپا، اوضاع افغانستان را بحرانی خواند.
کامل‌اف افزود: اجرای تعهدات «طالبان» مبنی بر رعایت حقوق اصلی و آزادی بشر از جمله تامین حقوق زنان و اقلیت‌های قومی به همراه جلوگیری از فعالیت سازمان‌های تروریستی در قلمرو افغانستان ضروری است.

به گفته وزیر امور خارجه ازبکستان افزایش کمک ها به بازسازی سریع اقتصاد افغانستان و همراه کردن این کشور با روندهای همگرایی منطقه‌ای باید در دستور کار جوامع بین المللی باشد.

اظهارات وزیر امور خارجه ازبکستان در حضور نمایندگانی از آمریکا در این نشست درحالی است که خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان پس از 20 سال اشغالگری و چپاول منابع این کشور بار دیگر چهره استعماری و طرح های ظالمانه دولت آمریکا علیه کشورهای منطقه را به جهانیان نشان داد.

نیروهای گروه طالبان 15 اوت 2021 (24اسد)وارد کابل (پایتخت افغانستان) شدند و « محمد اشرف‌ غنی » رئیس جمهوری این کشور همزمان با ورود این نیروها از کابل فرار کرد و دولت وی سقوط کرد.

اوضاع منطقه و افغانستان محور دیدار وزیر امور خارجه ازبکستان و «موگرینی»

کلیدواژه