سنبله 19, 1400 10:33 Asia/Kabul

سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل اعلام کرد: با توجه به لزوم تأمین احتیاجات اولیه میلیون ها انسان نیازمند در افغانستان، ایران آماده است از طریق بنادر، فرودگاهها، راه آهن، جاده‌ها و گذرگاههای مرزی زمینه را برای انتقال کمک های بشردوستانه به این کشور فراهم کند.

به گزارش رادیو دری؛ "  مجید تخت روانچی " سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل در نشست شورای امنیت سازمان ملل گفت : در مدت  بیش از چهار دهه، ایران میزبان میلیون ها پناهنده افغان بوده است و  بعد از بحران اخیر نیز پناهندگان بیشتری وارد خاک ایران شده اند. 

وی  تاکید کرد: از جامعه بین المللی انتظار داریم به مسوولیت خود عمل کرده و برای تأمین کمک به این پناهندگان فعال تر عمل کند.

سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل  با بیان اینکه افغانستان در حال عبور از یک مقطع بحرانی است افزود : این وضعیت قبل از هر چیز نتیجه مستقیم مداخله آمریکا و دیگر نیروهای خارجی در افغانستان و خروج غیرمسوولانه آنها است.

به گفته  تخت روانچی، امریکایی ها و غربی ها زمانی که وارد افغانستان شدند، برای افغان ها مصیبت به ارمغان آوردند و هنگامی که آنجا را ترک کردند فاجعه به جای گذاشتند.

وی اضافه کرد: باید به مردم افغانستان برای رسیدن به صلح پایدار، ثبات و رفاه کمک کرد و  کشورهای همسایه افغانستان باید از تحقق کامل این هدف حمایت کنند.

ایران تشکیل دولت فراگیر در افغانستان را پیگیری می کند

 

کلیدواژه