غنی: هیچ مسئولی حق دخالت در روند انتخابات هیئت اداری شوراها را ندارد
(last modified 1395-08-21T09:29:58+00:00 )
عقرب 21, 1395 13:59 Asia/Kabul
  • غنی: هیچ مسئولی حق دخالت در روند انتخابات هیئت اداری شوراها را ندارد

رئیس‌جمهور افغانستان به والیان ۳۴ ولایت هشدار داد که در انتخابات هیئت‌ اداری شوراهای ولایتی دخالت نکنند.

به گزارش خبرگزاری فارس،اشرف غنی که در کنفرانس ویدیویی در مرکز ملی توحید در ارگ، با والیان، هیئت اداری و اعضای شوراهای ولایتی، فرماندهان امنیتی، رؤسای امنیت ملی و رؤسای کمیسیون‌های ولایتی انتخابات 34 ولایت کشور، صحبت می‌کرد، گفت: هیچ مسؤول دولتی حق دخالت در روند انتخابات هئیت‌ اداری شوراهای ولایتی را ندارد.

رئیس جمهوری افغانستان همچنین تاکید کرد که در صورت مشاهده دخالت مسوولان دولتی در این زمینه، برخورد جدی و قانونی با آنان صورت خواهد گرفت.

رئیس‌جمهور به دادستانی کل نیز دستور داد که بر روند برگزاری انتخابات هئیت اداری شوراهای ولایتی را نظارت داشته باشد و در صورت مشاهده دخالت از سوی مقامات، ضمن برکناری از مقام دولتی با وی برخورد قانونی صورت گیرد.

همچنین غنی از اعضای شورای ولایتی به‌خاطر حمایت‌شان از کنفرانس‌های بروکسل و وارسا، روند مذاکرات صلح با حزب اسلامی و برنامه‌های حکومت ابراز قدردانی کرد.

غنی در این رابطه گفت: سال گذشته ما بیشتر مشغول جنگ و مبارزه با تروریسم و تقویت سیاست خارجی کشور بودیم، اما در زمستان سال جاری و در سال آینده تمرکز بیشتر حکومت روی مسائل اقتصادی و توسعه خواهد بود که در زمینه‌های مختلف از مشورت های مردم به‌ویژه اعضای شورای ملی و شوراهای ولایتی استفاده خواهد شد.

آوا نوشت: همچنین در این دیدار،‌ «سید احمد خاموش» رئیس عمومی انسجام امور شوراهای محلی، در خصوص دستورالعمل جدید انتخابات هئیت‌ اداری شوراهای ولایتی گزارش داد.

کلیدواژه