خطیب زاده: برخواست و اراده مردم در تعیین آینده افغانستان تاکید داریم
(last modified Mon, 13 Sep 2021 08:14:29 GMT )
سنبله 22, 1400 12:44 Asia/Kabul
  • خطیب زاده: برخواست و اراده مردم در تعیین آینده افغانستان تاکید داریم
    خطیب زاده: برخواست و اراده مردم در تعیین آینده افغانستان تاکید داریم

خطیب زاده گفت: مسیری که به برادرکشی در افغانستان بیانجامد مسیر درستی نیست؛ بر خواست و اراده مردم در آینده افغانستان و عدم دخالت خارجی تأکید می‌کنیم.

به گزارش رادیو دری، سخنگوی دستگاه دیپلماسی ایران اعلام کرد: اخیرا ستاد عالی افغانستان در وزارت خارجه ذیل نماینده ویژه وزارت امور خارجه در امور افغانستان تشکیل شده است.

خطیب زاده اضافه کرد: آنچه اراده قطعی ماست، تقویت روابط با مردم افغانستان و کمک به تحقق خواست و اراده مردم مظلوم و سربلند و غیور افغانستان است.

وی همچنین در خصوص دعوت از ایران توسط طالبان، گفت: زود است در این زمینه صحبت کنیم باید تشکیل دولت آینده افغانستان را ببینیم و بعد در مورد موضوعات دیگر تصمیم بگیریم. براساس عملکرد طالبان، در خصوص درخواست و دعوت آنها تصمیم می‌گیریم.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی ایران درباره محاصره پنجشیر و کمک به مردم پنجشیر نیز اظهار داشت: باید مردم و آرامش آنها و جان و مال و ناموس مردم محترم شمرده شود. خط قرمز اصلی همین است از برادرکشی اجتناب شود و از محاصره پنجشیر و گرسنگی دادن مردم پنجشیر اجتناب شود. پنجشیر و افغانستان جز گفت‌‌وگو مسیر دیگری را ندارد.

وی گفت: همه طرف‌ها را دعوت کردیم به مسیر گفت‌وگو بروند و گفته‌ایم همه امکانات خود را در اختیار دوستان افغانستانی قرار دهیم.

خطیب‌زاده:گروه‌های افغانستانی از خشونت و برادرکشی اجتناب کنند

کلیدواژه