سنبله 23, 1400 08:08 Asia/Kabul
  • بی اعتنایی پنتاگون به کشتار غیرنظامیان در حمله هوایی آمریکا به کابل
    بی اعتنایی پنتاگون به کشتار غیرنظامیان در حمله هوایی آمریکا به کابل

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا با توجیه حمله هواپیماهای این کشور به خانه ای در کابل که منجر به کشته‌شدن حداقل ۱۰ غیرنظامی افغان شد گفت پنتاگون برنامه‌ای برای اعزام بازرس به منظور تحقیق در این‌باره ندارد.

به گزارش رادیو دری؛ «جان کربی» در  نشست خبری در پنتاگون گفت: « تصمیمی برای اعزام بازرس‌های میدانی به کابل برای تکمیل ارزیابی‌هایشان نداریم».

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا با ادعای اینکه مرکز فرماندهی نیروهای آمریکایی در غرب آسیا (سازمان تروریستی سنتکام) هنوز در حال ارزیابی نتایج حمله پهپادهای آمریکایی به اطراف فرودگاه کابل است افزود:  قصد ندارد زودتر از ارتش این کشور در این‌باره اظهار نظر کند.

منابع خبری افغانستان  23 اسد اعلام کردند 10 تن از اعضای یک خانواده در منطقه "خواجه بغرا" شهر کابل بر اثر حمله راکتی هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا کشته شدند.

سخنگوی پنتاگون با توجیه دوباره حمله به اطراف فرودگاه کابل ادعا کرد: «آن حمله برای جلوگیری از وقوع حمله قریب‌الوقوع به فرودگاه کابل انجام شد».

پیش از این نیز «جنیفر ساکی» سخنگوی کاخ سفید در توجیه این جنایت آمریکایی‌ها در کابل مدعی شده بود که انفجار در وسیله نقلیه‌ای که با پهپاد هدف حمله قرار گرفت باعث بروز ویرانی گسترده در منطقه محل انفجار شد.
 افزایش کشته های حمله پهپادی آمریکا در کابل

انتقاد طالبان از حمله پهپادی آمریکا در افغانستان

 

کلیدواژه