واکنش طالبان به شایعات کشته شدن ملا برادر
(last modified Tue, 14 Sep 2021 07:21:10 GMT )
سنبله 23, 1400 11:51 Asia/Kabul
  • واکنش طالبان به شایعات کشته شدن ملا برادر
    واکنش طالبان به شایعات کشته شدن ملا برادر

سخنگوی دفتر طالبان در قطر ویدیویی منتشر کرده تا ثابت کند ملا عبدالغنی برادر هنوز زنده است.

به گزارش رادیو دری؛ این ویدیو که زمان ثبت آن مشخص نیست مردی را از پشت سر در حال دست دادن با کسانی نشان می‌دهد که "بزرگان اقوام" خوانده شده‌اند.

نعیم وردک سخنگوی دفتر سیاسی طالبان که این این ویدیو را منتشر کرده، پیش از این نیز با انتشار یک فایل صوتی منسوب به معاون رییس دولت موقت طالبان کوشیده بود به شایعات پاسخ دهد.

پیشتر شایعه شده بود که ملابرادر در یک حادثه تیراندازی در ارگ کشته شده است.

ملا عبدالغنی برادر که در سال ۲۰۱۸ به خواست امریکا از زندان پاکستان آزاد شد، در سال ۲۰۲۰ توافق صلحی با ایالات متحده امضا کرد که منجر به خروج کامل نیروهای امریکایی و ناتو از افغانستان و افتادن این کشور به دست طالبان شد.

از او به عنوان مرد شماره دو طالبان و بخت اول برای رسیدن به کرسی ریاست دولت این گروه در کابل نام برده می‌شد.

اما در پی سفر سه روزه جنرال فیض حمید رییس استخبارات نظامی پاکستان به کابل فهرست اعضای دولت موقت طالبان منتشر شد که بر خلاف انتظار، نام ملا حسن آخوند به جای ملا برادر در صدر آن قرار گرفت و ملا برادر معاون رییس‌الوزرا شد.

آگاهان می‌گویند به فرض نادرست بودن شایعه کشته شدن ملا برادر به نظر می‌رسد او و طیف قندهاری طالبان از صدر قدرت به حاشیه رانده شده‌اند و پست‌های کلیدی به دست جناح نزدیک‌تر به پاکستان افتاده است.

ملا برادر چند روز است که در کابل دیده نشده است و حتی در دیدار نخستین مهمانی رسمی طالبان با حضور  وزیر خارجه قطر به کابل هم حضور نداشت.

طالبان زخمی شدن «ملا برادر» را تکذیب کرد

کلیدواژه