سنبله 23, 1400 12:15 Asia/Kabul
  • مجاهد: سالهاست بیخ گوش آمریکایی‌ها در کابل زندگی می کنم
    مجاهد: سالهاست بیخ گوش آمریکایی‌ها در کابل زندگی می کنم

ذبیح‌الله مجاهد سخنگوی طالبان مدعی شد که سال‌هاست در کابل و درست بیخ گوش “دشمنانش” سکونت داشته است که در دوران جنگ او را “شبیه به روح” می‌پنداشتند.

به گزارش رادیو دری، این سخنگوی طالبان که چهره او سالها دیده نشده و ماه گذشته برای اولین بار در دهه اخیر  پس از سلطه طالبان بر کابل در یک کنفرانس خبری حضور یافته بود گفت در همه  این سال‌ها در کابل سکونت داشته است.

مجاهد که سال‌ها فعالیت مخفیانه می کرد همچنین مدعی شد که در دارالعلوم حقانیه در شمال غرب پاکستان تحصیل کرده است که به دانشگاه طالبان یا دانشگاه جهاد هم شناخته می‌شود.

سخنگوی طالبان در مصاحبه با روزنامه اکسپرس تریبیون گفت: آمریکا و نیروهای ملی افغانستان  قبلا فکر می کردند که من وجود خارجی ندارم و من آنقدر از حملات و تلاش‌های آنها برای بازداشت خودم فرار کرده بودم که آنها به طور جدی فکر می‌کردند که “ذبیح‌الله” یک شخصیت ساختگی است، نه اسم مردی که واقعا وجود خارجی دارد.

او اضافه کرد: با این وجود من آزادانه در افغانستان رفت و آمد می کردم و درست بیخ گوش آنها در جای جای این کشور می گشتم؛ می توانستم به خط مقدم درگیری، جایی که طالبان اقدامات خود را در آنجا انجام می داد، دسترسی مستقیم پیدا کنم و اطلاعات به روز داشته باشم و این برای دشمنان ما بسیار گیج کننده بود.

مجاهد گفت: اغلب اوقات نیروهای آمریکا به محلی ها پول می دادند تا اطلاعاتی درباره مکان حضور من دریافت کنند؛ اما من هرگز برای خروج از افغانستان تلاش نکردم و حتی به آن فکر هم نمی کردم.

سلفی گرفتن مردم مزار شریف با ذبیح الله مجاهد

 

کلیدواژه