سنبله 24, 1400 13:39 Asia/Kabul
  • امیراسماعیل خان از احتمال بازگشت به افغانستان خبر داد
    امیراسماعیل خان از احتمال بازگشت به افغانستان خبر داد

امیراسماعیل خان از رهبران جهادی افغانستان و والی پیشین هرات گفته است که اگر حکومت همه‌شمول ایجاد شود ممکن است به کشور برگردد.

به گزارش رادیو دری؛ امیر اسماعیل خان والی پیشین هرات که پس از تصرف این شهر به دست طالبان  چند روزی در اسارت آن گروه بود، در مصاحبه ای با  اسپوتنیک گفته است که  فعلا درشهر مشهد (ایران) بسر می برد و تا کنون تصمیم برای رفتن به جای دیگری نگرفته است.

اسماعیل خان اظهار کرد: درصورتی که ملت ما از طالبان راضی نباشند اقدام جدی می کنیم ولی اگر راضی باشند ما هم راضی خواهیم بود.

او اضافه کرد: در صورتی برمی‌گردیم که حکومت همه‌شمول ایجاد شود و تمام مردم از آن حمایت کنند و امنیت سراسری در افغانستان حکمفرما باشد.

به گفته امیراسماعیل خان، ایجاد حکومت همه‌شمول در شرایط کنونی به نفع مردم و کشورهای همسایه افغانستان است.

والی پیشین هرات در مورد تماس با طالبان گفت: هیچگونه تماس و ارتباطی با رهبران و اعضای این گروه ندارد اما با رهبران شمال کشور رابطه‌ خوبی دارد و همچنان مکالمات صوتی و تلفنی شان برقرار است.

امیر اسماعیل خان همچنین غنی را مامور انجام کودتا در افغانستان دانست و افزود: دولت قبلی به همین دلیل سقوط کرد.

این رهبر سرشناس جهادی افغانستان افزود: جبهه ضد طالبان در پنجشیر به رهبری احمد مسعود تنها نیست و به مرور زمان در دیگر ولایات افغانستان گسترش می‌یابد و رشد می‌کند.

قبل از فرار اشرف غنی امیر اسماعیل خان برای رهبری مقاومت مردمی علیه طالبان به هرات رفته بود اما از سوی طالبان دستگیر و بعد از مدتی آزاد و روانه ایران شد.

ورود اسماعیل خان به مشهد

ایران تشکیل دولت فراگیر در افغانستان را پیگیری می کند

کلیدواژه