انفجار بامداد امروز در پایگاه نظامی بگرام در افغانستان 19 کشته و زخمی بر جای گذاشت
(last modified 1395-08-22T05:22:21+00:00 )
عقرب 22, 1395 09:52 Asia/Kabul
  • انفجار بامداد امروز در پایگاه نظامی بگرام در افغانستان 19 کشته و زخمی بر جای گذاشت

پایگاه هوایی بگرام متعلق به نظامیان امریکایی در افغانستان مورد حمله قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار رادیو دری مقام های امنیتی از ولایت  پروان افغانستان خبر میدهند که یک حمله تروریستی بامداد امروز در داخل میدان هوایی بگرام ولایت پروان به وقوع پیوسته است.

واحد صدیق سخنگوی ولایت پروان نیز با تایید این رویداد میگوید که این انفجار حوالی ساعت ۵ بامداد امروز به وقوع پیوسته و همچنین 4 کشته و 15 زخمی بجا گذاشته است.

صدیق ، سخنگوی ولایت پروان میگوید که همه کشته شدگان و زخمی های این رویداد افرادی هستند که، در این محل مشغول کار بودند.

در همین حال لطیف نظری کارشناس مسایل سیاسی در خصوص وقوع این انفجار در داخل میدان هوایی بگرام ولایت پروان میگوید که هدف این حملات، نیروی های خارجی در بگرام بودند.

تا کنون مسوولیت این انفجار را فرد یا گروهی به عهده نگرفته است اما بیشتر وقوع این گونه انفجارها را گروه طالبان به عهده میگیرند.

این انفجار در حالی در پایگاه هوایی بگرام صورت میگیرد که دولت افغانستان سرگرم سرکوب گروه های تروریستی در افغانستان هستند و به تازگی  وزارت دفاع افغانستان با نشرخبرنامه ی گفته است که در پی حمله هوایی نیروهای ارتش ملی در ولسوالی خواجه ‌سبزپوش ولایت فاریاب، ۳ تروریست طالب کشته شده و ۴ تروریست طالب دیگر زخمی شدند.

 در یک رویداد جداگانه دیگر، سربازان امنیتی توانسته ‌اند که فرد مظنون وابسته به شورشیان مسلح را که عبدالمتین نام دارد، در ولایت کندز، بازداشت کنند.