سنبله 25, 1400 11:39 Asia/Kabul

مراسم عزاداری به مناسبت شهادت امام حسن مجتبی (ع) در حسینیه امام‌زاده مظفر شهر هرات با حضور شکوهمند شماری زیادی از باشندگان این ولایت برگزار شد.

 (7 صفر) طبق روایتی شهادت امام حسن مجتبی (ع) است.

به گزارش خبرنگار رادیودری، در این محفل علمای دین و فرهنگیان با اشاره به سیره مبارکه‌ای حضرت امام حسن (ع) فرمودند که آن حضرت الگوهای شخصیتی بی‌شماری دارند که می‌تواند سرمشق خوبی برای جوامع امروزی باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین وحیدی، عظمت و جایگاه امام حسن (ع) را در نزد پیامبر (ص) بزرگ توصیف کرده و گفت که آن حضرت تربیت یافته مکتب بزرگ اسلام است و میراث به جا مانده از ایشان بهترین وسیله برای آینده روشن است.

آقای وحیدی ادامه داد که امام حسن (ع) در طول دوران حیاتش همیشه در میان فقرا حضور و زندگی داشته و دست مرحمت شان همیشه روی سر فقرا بوده‌است.

همچنین، مجتبی افشار، از فرهنگیان هرات می‌گوید که امام حسن (ع) از کرامت بالای در بین اهل بیت برخوردار بوده و در طول دوران زندگی‌ شان چندین مرتبه تمامی سرمایه‌اش را در راه خدا و کمک به فقرا بخشیده‌است.

او گفت این نگرش امام حسن (ع) نسبت به فقرا و کرامت شان، الگویی است که مسلمانان از آن بهره ببرند و ریشه فقر را از جامعه بردارند.

این درحالیست که در چندین منطقه دیگر هرات هم مراسم‌های مختلف عزاداری به مناسبت شهادت امام حسن (ع) دایر گردیده‌است.

گزارش محمدی خبرنگار رادیودری از هرات:

برگزاری مراسم عزاداری سالار شهیدان حسین (ع) در افغانستان

کلیدواژه