سنبله 30, 1400 08:40 Asia/Kabul

مسوولان در ولایت ننگرهار از تعطیلی 10 کارخانه ذوب آهن در این ولایت به علت نبود مواد خام خبر داده اند.

به گزارش خبرنگار رادیو دری ؛ در نتیجه تعطیلی این کارخانه ها حدود 10 هزار نفر بیکار شده اند.

انجنیر اجمل شمس مدیر عامل اتاق تجارت و صنایع در ولایت ننگرهار می گوید در این ولایت 15 کارخانه ذوب آهن و تولید انواع مختلف مواد ساختمانی فعالیت و روزانه ده ها تن وسایل تعمیراتی آهنی تولید می کرد.

وی افزود: در یک ماه اخیر که حکومت طالبان واردات  آهن کهنه را از  خارج  ممنوع کرده است و از کابل نیز مجوز انتقال آهن کهنه داده نمیشود 10 کارخانه این ولایت با کمبود مواد خام رو به رو و تعطیل شدند

انجنیر اجمل شمس از چندین بار تماس خود با مقامات طالبان در کابل و بی نتیجه بودن این تماس ها خبر داده و اضافه کرده است: آنان وجود کارخانه های ذوب آهن را در پارک صنعتی ولایت ننگرهار نمی‌پذیرند.

وی اظهار کرد: با این حال چندین بار در نشست با والی ننگرهار وعده حل این مساله داده شده اما تاکنون مشکل به قوت خود باقی است.

این صنعتگر افغان هشدار داد در صورتی که مشکل انتقال آهن کهنه از ولایات دیګر افغانستان برای کارخانه های ذوب آهن ولایت ننگرهار حل نشود کارخانه های باقیمانده نیز تعطیل خواهند شد.

بر اساس آمار سازمان ملل، در افغانستان حدود بیست میلیون نفر در ماههای اخیر کارشان را از دست داده اند و بحران بیکاری و ګرسنګی در افغانستان در حال شکل گیری است .

اهالی بلخ از افزایش فقر و بیکاری پس از سلطه طالبان گله مند هستند

آغاز به کار اتحادیه ذوب آهن و فلزات افغانستان

کلیدواژه