سنبله 30, 1400 09:12 Asia/Kabul

ذبیح الله مجاهد معین وزارت اطلاعات و فرهنگ و سخنگوی طالبان در صفحه توییترش نوشته است که وزارت داخله مولوی مزمل را به عنوان رییس تنظیمه و والی ننگرهار و مولوی محمد قاسم را به سِمت والی کنر تعیین کرده است.

به گزارش خبرنگار رادیو دری، بعد از گذشت بیش از یک ماه از حاکمیت طالبان در افغانستان این نخستین بار است که تغیرات در رده های بالای طالبان صورت می گیرد .

محمد حسن ترابی والی پیشین کنر در شبکه های اجتماعی متهم به قطع جنگل های طبیعی در این ولایت و قاچاق چوب به خارج از کشور شده بود که حکومت طالبان برای بررسی این اتهامات هیاتی را به سرپرستی معین وزارت زراعت به ولایت کنر فرستاد و بعد از برگشت این هیات به کابل تصمیم برکناری وی گرفته شد.

در همین حال ذبیح الله مجاهد در صفحه توییترش نوشته است که ندامحمد والی پیشین ولایت ننگرهار به عنوان فرمانده پلیس این ولایت ، حاجی یاسر به سمت فرمانده پلیس ولایت هرات، مولوی محمد انور به حیث معاون والی خوست و همچنان مولوی محبوب شاه به عنوان فرمانده پلیس ولایت خوست منصوب شده اند.

تاکنون همه مسولان عالی رتبه طالبان به عنوان سرپرست ادارات گماشته شده اند.

طالبان گفته است این گام را برای آغاز امور حکومتداری برداشته و این در حالی است که هنوز هم کارهای بیشتر ادارات به طور منظم آغاز نشده است.

تعیین کمیسیون ویژه برای برگزاری مراسم تحلیف کابینه طالبان

کلیدواژه