سنبله 30, 1400 12:12 Asia/Kabul
  • مجاهد: دولت فراگیر همچنان در دستور کار طالبان است
    مجاهد: دولت فراگیر همچنان در دستور کار طالبان است

ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان امروز گفت: تلاش ها برای استفاده از همه اقوام در کابینه حکومت ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار رادیو دری؛  ذبیح الله مجاهد امروز در نشست خبری با خبرنگاران افزود: تاکنون نیز تلاش طالبان در همین زمینه بوده است و برادران هزاره و تاجیک در کابینه حضور دارند، ضمن اینکه ظالبان  وزیر تجارت از ولایت پنجشیر و یک معاون وزارتخانه را از ولایت بغلان انتخاب کرده است که امروز معرفی شدند.

 

وی با اشاره به سخنان اخیر نخست وزیر پاکستان درباره لزوم تشکیل دولتی مرکب از همه اقوام در افغانستان تاکید کرد: طالبان مشورت خیرخواهانه را می پذیرد اما هیچ کس حق مداخله در امور داخلی ما را ندارد.

سخنگوی طالبان اظهار کرد: در عین حال کوشش می شود که کابینه هر چه بیشتر از حضور نمایندگان اقوام مختلف استفاده  پیدا کند.

مجاهد ابراز امیدواری کرد:  سازمان ملل، کشورهای اسلامی، اروپایی و سایر کشورها امارت اسلامی طالبان را به رسمیت بشناسند.

وی همچنین از کمک های کشور چین به حکومت طالبان قدردانی کرد و افزود: افغانستان نیازمند کمک های کشورهای بزرگ و همسایه مانند چین است.

 معین وزارت اطلاعات و فرهنگ کابینه طالبان با اشاره به اقدام نیروهای آمریکایی در تخریب هواپیماهای افغانستانی در آخرین روزهای حضورشان در این کشور ابراز امیدواری کرد که بتوانند این هواپیماها را تعمیر و دوباره راه اندازی کنند.

مجاهد اظهار کرد: به فرودگاه کابل نیز آسیب های شدیدی وارد شده بود  که با همکاری امارات، قطر و ترکیه این مشکلات برطرف شده  و تنها 2 درصد از کار باقیمانده است  که با تکمیل آن پروازهای تجاری نیز به زودی از سر گرفته خواهد شد.

سخنگوی طالبان درباره برخی گزارش ها از احتمال احیای القاعده در افغانستان نیز گفت که طالبان به همه کشورهای دیگر تعهد دارد که از خاک افغانستان علیه هیچ کشوری استفاده نشود.

مجاهد با اشاره به نابسامانی اوضاع اقتصادی در افغانستان یادآور شد: پیش از روی کار آمدن حکومت طالبان 9 میلیون دلار ثروت ملی با بالگردهایی از کشور خارج  و دارایی های ملت افغانستان در بانک های خارجی بلوکه شد و درآمدهای گمرکی نیز هنوز جمع آوری نشده است، اما وعده می دهیم که به زودی فقر در افغانستان پایان می یابد.

وی همچنین از تلاش ها برای باز شدن مدارس دخترانه خبر داد و افزود: اقدامات جدی در این زمینه آغاز شده است.

مجاهد درباره مراسم تحلیف کابینه طالبان نیز گفت: این مراسم فعلا منتفی شده است و تلاش می شود تا اعضای کابینه به مردم خدمت کنند.

سخنگوی طالبان سفر رییس سازمان بهداشت جهانی را به افغانستان مثبت ارزیابی و تاکید کرد ما با کمبود دارو مواجه نخواهیم شد، زیرا شماری از کشورها کمک های بهداشتی و دارویی در اختیار افغانستان قرار داده اند.

مجاهد: می توانیم داعش را مهار کنیم

مجاهد گزارش دیده بان حقوق بشر را درباره اقدامات طالبان رد کرد

کلیدواژه