میزان 03, 1400 14:03 Asia/Kabul
  • تاکید مقام روس بر نقش غربی ها در رویدادهای افغانستان
    تاکید مقام روس بر نقش غربی ها در رویدادهای افغانستان

مدیر سرویس اطلاعات خارجی روسیه گفت: غربی‌ها و به‌خصوص آمریکایی‌ها مسئول اتفاقات رخ داده در افغانستان هستند و اکنون هم آنها باید به بازسازی این کشور ویران شده کمک کنند.

به گزارش رادیو دری، «سرگئی ناریشکین» مدیر سرویس اطلاعات خارجی روسیه روز جمعه و در ادامه اظهاراتش افزود: مشارکت کشورهای غربی در گفت‌وگوها پیرامون افغانستان کاملاً منطقی است، برای اینکه آنها مسئول بروز خسارات جبران ناپذیر در این کشور هستند.

بنا بر اظهارات این مقام روس، مسکو آمادگی دارد در گفت‌وگوهای بین‌المللی برای کمک به مشکلات در افغانستان مشارکت داشته باشد.

ناریشکین یادآور شد که مسئولیت حوادث رخ داده در افغانستان، نه تنها برعهده سازمان سیا، بلکه پنتاگون و وزارت امور خارجه آمریکا است.

مقامات ایالات متحده از اتفاقات رخ داده در این کشور به خوبی آگاه بودند، ولی مایل نبودند واقعیت را قبول کنند. وی افزود: «آمریکایی‌ها هنگام خارج شدن از افغانستان، کشوری ویران شده، با اقتصادی نابود شده، به همراه تهدیدات تروریستی بالقوه، قاچاق سلاح و مواد مخدر پشت سر خود باقی گذاشتند.»

آمریکا و متحدانش پس از بیست سال حضور نظامی شکست خورده از افغانستان عقب نشینی کردند و این لشگرکشی ثمره ای جز گسترش تروریسم، جنگ، خشونت، بی ثباتی و نا امنی و کشتار ده ها هزار نفر از مردم این کشور نداشته است.

گروه طالبان از 15 اوت (24 اسد) قدرت را در افغانستان بدست گرفته است.

 

کلیدواژه