میزان 03, 1400 15:12 Asia/Kabul
  • واشنگتن: حمله هوایی در افغانستان به هماهنگی با طالبان نیاز ندارد
    واشنگتن: حمله هوایی در افغانستان به هماهنگی با طالبان نیاز ندارد

جان کربی سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) گفت: کشورش به حملات هوایی در افغانستان ادامه خواهد داد و برای انجام این حملات نیازی به هماهنگی با طالبان ندارد.

به گزارش رادیو دری، کربی در یک نشست خبری افزود: وزارت دفاع آمریکا از قبل درباره حملات ضد تروریستی خود در افغانستان با نیروهای طالبان که در این کشور حکومت می کنند هماهنگی و شفاف سازی نخواهد کرد.

وی اضافه کرد: ما همه مجوزهای لازم را برای انجام عملیات هوایی مبارزه با تروریسم در اختیار داریم و مطمئن هستیم چنین قابلیت هایی همچنان وجود خواهد داشت.

هفته نامه نیوزویک نوشت: هر چند که نیروهای نظامی آمریکا در پایان ماه آگوست(هشتم سنبله) به طور کامل از افغانستان خارج شدند مقامات پنتاگون متعهد شده اند به حملات هوایی در این منطقه برای هدف قرار دادن داعش و القاعده ادامه دهند.

آمریکا به طور معمول قبل از انجام حملات ضد تروریستی در خارج از مرزهایش از مقامات کشور هدف اجازه می گیرد اما از زمان سقوط دولت افغانستان به دست طالبان، پنتاگون، افغانستان را کشوری که «اساسا حریم هوایی آن آزاد است» قلمداد می کند.

وزارت دفاع آمریکا مدعی است که ممکن است که پای تروریست ها به خاک افغانستان باز شود؛. با این حال حملات ضد تروریستی در افغانستان منجر به تلفات غیرنظامی گسترده ای در افغانستان شده که این امر اعتبار پنتاگون را زیر سوال برده است.

در حملات مرگبار آمریکا که اخیرا به بهانه نابودی عناصر داعش در کابل انجام شد 10 غیرنظامی از جمله هفت کودک کشته شدند که پنتاگون رسما آن را یک اشتباه خواند.

وزیر دفاع آمریکا هم از اشتباه در حمله پهپاد آمریکایی در کابل عذرخواهی کرد

 

کلیدواژه