میزان 03, 1400 17:05 Asia/Kabul
  • وزیر خارجه قطر: کشورهای اسلامی برای تغییر طالبان تلاش کنند
    وزیر خارجه قطر: کشورهای اسلامی برای تغییر طالبان تلاش کنند

وزیر خارجه قطر گفت: طالبان برای تغییر خود در حال کار است و کشورهای اسلامی هم باید برای تغییر مطلوب آن‌ها تلاش کنند.

به گزارش رادیو دری، «محمد بن عبدالرحمان آل ثانی» معاون نخست وزیر و وزیر خارجه قطر اظهار کرد که در سفر اخیرش به کابل از طالبان خواسته است تا به حقوق زنان و حق کار و تحصیل آن‌ها احترام بگذارد، زیرا در دیگر کشورهای اسلامی از جمله قطر، زنان از این حقوق  برخوردارند.

وی اضافه کرد که اصل فراگیری و صلح  به نفع جامعه افغانستان و همچنین به نفع همه کشورهای جهان است و برای دستیابی به صلح و ثبات پایدار در افغانستان باید صلح واقعی برقرار شود.

محمد بن عبدالرحمان آل ثانی افزود: ما برای توافق بین طرفین آماده حمایت و همکاری هستیم و از طالبان و دیگر طرف‌ها می‌خواهیم که با یکدیگر مشارکت کنند و پاسخ خوبی از همه طرف‌ها برای دستیابی به ثبات و آشتی ملی در افغانستان به گوش رسیده است.

وزیر خارجه قطر گفت: اگر طالبان می‌خواهد اصول قوانین اسلامی را اجرا کند، ما نمونه‌های معتدل زیادی از این اصول را در کشورهای اسلامی داریم و امیدواریم که طالبان به سراغ نمونه‌های سختگیرانه‌تر نرود.

محمد بن عبدالرحمان آل ثانی با اشاره به دیدارش با «حامد کرزی» ربیس جمهوری سابق افغانستان و «عبدالله عبدالله» رئیس شورای عالی مصالحه ملی گفت که از آن‌ها سخنان خوبی درباره پذیرا بودن طالبان در زمینه اقدامات سیاسی شنیده است.

دیدار حامد کرزی و عبدالله عبدالله با وزیر امور خارجه‌ قطر

کلیدواژه