میزان 05, 1400 08:27 Asia/Kabul
  • سازمان اطلاعات خارجی روسیه: با ایران درباره افغانستان همکاری می کنیم
    سازمان اطلاعات خارجی روسیه: با ایران درباره افغانستان همکاری می کنیم

رئیس سازمان اطلاعات خارجی روسیه اعلام کرد که این سازمان با سازمان های اطلاعاتی ایران ، چین ، هند ، پاکستان و کشورهای آسیای مرکزی درباره افغانستان همکاری می کند.

سرگئی نارشکین روز یکشنبه در گفت و گو با شبکه تلویزیونی راشاتودی روسیه با اشاره به اهمیت مسئله افغانستان گفت که تعامل سازمان های تجسسی کشورهای منطقه در باره مسئله افغانستان بسیار مهم است. 

روسیه از یک ماه پیش و پس از تصرف کابل پایتخت افغانستان از سوی طالبان، با این گروه ارتباط برقرار کرد و بیشترین تماس‌های مسکو با این گروه از طریق سفارت روسیه در کابل صورت می‌گیرد.

رئیس سازمان اطلاعات خارجی روسیه، از گزارش جامعه تجسسی آمریکا درباره منشاء ویروس کرونا انتقاد کرده و آن را غیرحرفه ای خواند. 

نارشکین  در این باره گفت: جامعه تجسسی آمریکا به تازگی گزارش خود در مورد منشاء ویروس کرونا را منتشر کرد که بسیار نخ نما و دارای ماهیت سیاسی بود، گزارش های تجسسی نباید این گونه باشند. 

جنگ ۲۰ ساله افغانستان که طولانی‌ترین جنگ آمریکا در خارج از مرزها شناخته می‌شود، در مجموع ۲ هزار و ۳۱۳ میلیارد دلار هزینه و حدود ۲ هزار و ۵٠٠  کشته روی دست آمریکا گذاشت و خروج شتابزده آمریکا از افغانستان به اعتبار و موقعیت بین‌المللی واشنگتن آسیب بزرگی وارد کرد.

تاکید مقام روس بر نقش غربی ها در رویدادهای افغانستان

کلیدواژه