عقرب 22, 1395 17:07 Asia/Kabul

نویسنده و کارشناس سیاسی افغانستان تاکید کرد" در کنار آمریکا گروههای استخباراتی مثل طالبان هم مسؤول به خون و خاک کشیدن مردم افغانستان هستند و باید ملت افغانستان با تشکیل جنبش سراسری به تحرکات گروههای استخباراتی پایان دهند و برای خروج آمریکا ،اجماع ملی و بین المللی را به وجود آورند.

نویسنده و کارشناس سیاسی افغانستان تاکید کرد "برای خروج آمریکا از افغانستان باید اجماع ملی و بین المللی صورت گیرد و چارچوب زمانی مشخص تعیین شود.

داکتر نور آقا روئین در مصاحبه با رادیو دری در واکنش به درخواست طالبان از دونالد ترامپ برای خارج کردن سربازان آمریکایی تاکید کرد "آمریکا با درخواست طالبان خارج نمی شود بلکه باید ملت افغانستان با تشکیل جنبش سراسری و میهنی به تحرکات گروههای استخباراتی پایان دهند و برای خروج آمریکا ،اجماع ملی و بین المللی را به وجود آورند.

کارشناس سیاسی تصریح نمود " در کنار آمریکا گروههای مثل طالبان هم مسؤول ویرانی ها و به خون و خاک کشیدن مردم مظلوم افغانستان هستند.

به باور وی ؛بعد از تجاوز شوروی سابق به افغانستان ،این کشور به میدان رقابتهای خونین استخبارات منطقه و جهان تبدیل شد و طالبان هم به حیث ابزاری برای تحقق اهداف استخباراتی کشورهای خارجی مورد استفاده قرار گرفت.

روئین افزود "عملکرد گروه طالبان مغایر ارزشها و احکام اسلامی بوده است و به همین علت مردم افغانستان از آنها نفرت دارند.

وی بیان بیان اینکه ملت مسلمان ایران با انقلابی شکوهمند به استقلال و پیشرفت دست یافت تاکید کرد "ملت مسلمان افغانستان با الگو گرفتن از ملت مسلمان ایران می تواند در یک عزم ملی با خارج کردن گروههای استخباراتی از کشورشان و تعیین چارچوب زمانی برای خروج نیروهای نظامی خارجی  به استقلال در عرصه های مختلف دست یابد .

 

 

کلیدواژه