میزان 06, 1400 11:06 Asia/Kabul
  • تلاش اسلام آباد برای مشارکت افغانستان در همکاری های اقتصادی
    تلاش اسلام آباد برای مشارکت افغانستان در همکاری های اقتصادی

اسلام آباد برای پیوستن افغانستان به دالان اقتصادی پاکستان-چین (CPEC) با طالبان مذاکره‌ می کند.

به گزارش رادیو دری، منصوراحمد خان سفیر پاکستان در افغانستان ارتباطات منطقه‌ای را از موارد مورد بحث بین مقامات پاکستانی و سران طالبان توصیف کرد.

سفیر پاکستان در ادامه سخنان خود، پروژه مهم دالان تجاری پاکستان - چین را برای ایجاد زیرساخت‌ها و همچنین انتقال انرژی بین افغانستان - پاکستان و آسیای جنوبی - آسیای میانه مفید توصیف کرد.

دیپلمات پاکستانی گفت، مسایل امنیتی و توسعه اقتصادی نیز از مسایل مهم مطرح شده در گفت و گوهای طالبان، پاکستان، روسیه و چین بوده است.

منصورخان بدون اشاره به هویت شرکت کنندگان در این مذاکرات افزود، نمایندگان این کشورها در روزهای اخیر بارها با یکدیگر دیدار و در باره این مسایل گفت ‌وگو کرده‌اند.

دالان اقتصادی پاکستان–چین موسوم به سی‌پیک مجموعه‌ای از پروژه‌های زیرساختی است که هم‌اکنون در سرتاسر پاکستان در حال اجراست. این طرح اقتصادی با احداث شبکه‌های حمل‌ونقلی مدرن، تولید نیروگاه‌های انرژی، و ایجاد مناطق ویژهٔ اقتصادی، زیرساخت‌های پاکستان را به روز می کند.

برخی کشورهای منطقه، پاکستان را به حمایت از طالبان متهم کرده و این کشور را یکی از عوامل به قدرت رسیدن این گروه در افغانستان معرفی می کنند.

پاکستان گرفتار در باتلاق افغانستان

کلیدواژه