میزان 06, 1400 12:26 Asia/Kabul

داعش در سال‌های اخیر در افغانستان ده‌ها حمله تروریستی را انجام داد که این حملات از خونین‌ترین حملات تروریستی در این کشور محسوب می‌شود.

به گزارش رادیو دری،وزارت خارجه روسیه به تازگی ادعا کرد اسناد و شواهد انکار ناپذیری از همکاری آمریکا با داعش در شمال افغانستان دارد. 

دستکم پنج سال قبل پرواز مشکوک بالگرد‌ها در شب یکی از مواردی بود که به آمریکایی‌ها برای انتقال داعش به شمال افغانستان نسبت داده می‌شد.

حامد کرزی رئیس جمهور سابق افغانستان هم می‌گوید طرح ترویج و گسترش افراط گرایی بخشی از سیاست جنگ سرد است که آمریکا در چارچوب ایجاد حلقه‌های بحران در اطراف شوروی سابق به اجرا درآورد و افغانستان هنوز قربانی این سیاست جنگ سرد آمریکا است. کشتار دانش آموزان مدرسه سید الشهداء کابل و (انتقال) داعش نیز ناشی از سیاست ترویج افراط گرایی آمریکا در افغانستان است.

اکنون آمریکا از افغانستان فرار کرده، اما همچنان از گسترش داعش در افغانستان می‌گوید موضوعی که از آن به عنوان پروژه جدید آمریکا در این‌کشور یاد می‌شود.

ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان هم در کابل می‌گوید اسنادی از همکاری آمریکا با داعش وجود دارد.

داعش در سال‌های اخیر و در زیر سایه حضور نظامیان آمریکایی در افغانستان ده‌ها حمله تروریستی را انجام داد که این حملات از خونین‌ترین حملات تروریستی در این کشور محسوب می‌شود.

 

کلیدواژه