میزان 07, 1400 18:22 Asia/Kabul
  • رسانه غربی: تاجیکستان پایگاه نظامی مخالفان طالبان است
    رسانه غربی: تاجیکستان پایگاه نظامی مخالفان طالبان است

نشریه انگلیسی فایننشال تایمز در گزارشی می‌نویسد که نیروهای جبهه ضد طالبان افغانستان از تاجیکستان به عنوان یک پایگاه نظامی استفاده می‌کنند.

به گزارش رادیو دری، به نوشته این نشریه، احمد مسعود رهبر مخالفان طالبان در ولایت پنجشیر، امرالله صالح که پس از فرار اشرف غنی خود را رییس جمهوری افغانستان خوانده و لطیف پدرام رهبر حزب کنگره ملی افغانستان هم اکنون در شهر دوشنبه پایتخت تاجیکستان به سر می‌برند.

به نوشته این روزنامه  پیش بینی می شود که امامعلی رحمان رییس جمهوری تاجیکستان در سفر آینده اش به مسکو با ولادیمیر پوتین همتای روسی اش درباره  جبهه مخالفان طالبان در افغانستان گفتگو کند.

در همین حال، لطیف پدرام رییس حزب کنگره ملی افغانستان اعلام کرده  است که در یک ماه آینده به طور رسمی جبهه ضد طالبان را راه اندازی خواهد کرد.

رهبر حزب کنگره ملی افغانستان می گوید که افغان های ثروتمند همچنان از گروههای مخالف طالبان حمایت می کنند اما امیدوار است که این جبهه از طرف فدراسیون روسیه نیز حمایت شود.

رهبر کنگره ملی در واکنش به اعلامیه برخی مقامات حکومتی دولت اشرف غنی در  خارج از افغانستان افزوده است: «این اعلامیه مربوط به چند عنصر فاسد و خائن رژیم فاشیستی غنی بود که بی شرمانه هنوز هم ادعای مشروعیت دارند و هیچ گناهی و جنایتی عرق شرم و ننگ بر پیشانیشان جاری نمی‌کند.»

 شماری از رهبران سیاسی افغانستان و مقامات شامل در دولت اشرف غنی به‌تازگی در اعلامیه‌ای مشترک از ادامه‌ کار این دولت در خارج از افغانستان خبر داده‌اند.

اتهام طالبان ضد دولت تاجیکستان

رحمان: تاجیکستان نمی تواند به سرنوشت افغانستان بی تفاوت باشد

کلیدواژه