میزان 10, 1400 16:11 Asia/Kabul
  • مقام نظامی روس: آمریکا درحال انتقال تروریست ها به افغانستان است
    مقام نظامی روس: آمریکا درحال انتقال تروریست ها به افغانستان است

معاون فرمانده نیروهای منطقه نظامی مرکزی روسیه در سخنرانی خود در دانشگاه فدرال کازان گفت، نیروهای آمریکایی در حال انتقال تروریست ها به افغانستان هستند.

به گزارش رادیو دری، "رستم مینکایف"، معاون فرمانده نیروهای منطقه نظامی مرکزی روسیه طی سخنرانی در دانشگاه فدرال کازان با بیان مطلب مذکور اعلام کرد که اطلاعاتی مبنی بر اینکه عناصر گروه های تروریستی از جمله داعش از مناطق تحت اشغال آمریکا در سوریه و عراق در حال انتقال به افغانستان هستند، در اختیار دارد.

گروه طالبان 15 اوت /24 اسد وارد کابل شد و دولت اشرف غنی در افغانستان سقوط کرد. تاکنون هیچ کشوری گروه طالبان را به رسمیت نشناخته‌‌ و جامعه جهانی گفته‌ است که برای به رسمیت شناختن این گروه عجله‌ ای ندارد.

تحلیلگران تسلط طالبان بر کابل را به منزله خاتمه اشغالگری 20 ساله آمریکا و دیگر کشورهای غربی به بهانه بازسازی افغانستان به شکل مطلوب جهان غرب می‌دانند.

آمریکا و متحدانش پس از بیست سال حضور نظامی شکست خورده در حالی از افغانستان عقب نشینی کردند که این لشکرکشی ثمره ای جز گسترش تروریسم، جنگ، خشونت، بی ثباتی و نا امنی و کشتار ده ها هزار نفر از مردم این کشور نداشته است.

بسیاری از مردم افغانستان، وضعیت فعلی این کشور را ناشی از سیاست‌ های شکست‌ خورده آمریکا در افغانستان می‌ دانند.

 

کلیدواژه