میزان 13, 1400 17:21 Asia/Kabul
  • طالبان اطمینان داد: تهدیدی از خاک افغانستان علیه ایران صورت نمی گیرد
    طالبان اطمینان داد: تهدیدی از خاک افغانستان علیه ایران صورت نمی گیرد

معاون والی طالبان در ولایت هرات همزمان با تحویل چهارمین محموله کمک‌های بشردوستانه ایران تاکید کرد که این گروه اجازه نخواهد داد تهدیدی از سوی گروه تروریستی داعش علیه جمهوری اسلامی ایران صورت گیرد.

به گزارش رادیو دری، براساس اعلام دفتر رسانه‌های والی هرات، «مولوی شیراحمد عمار مهاجر» در دیدار با مقام‌های محلی استان خراسان رضوی و همزمان با تحویل‌ چهارمین محموله کمک‌های بشردوستانه جمهوری اسلامی ایران به افغانستان در نقطه صفر گذرگاه مرزی اسلام‌قلعه  گفت که طالبان به تمام قوانین بین‌المللی و همسایه‌داری پایبند است و هیچ‌گاه اجازه نمی‌دهد که افراد و یا گروه‌هایی مانند داعش از خاک افغانستان علیه ایران استفاده کنند.

استاندار خراسان رضوی اوایل این هفته با هدف توسعه روابط تجاری و بررسی و حل مشکلات و موانع ترانزیتی در صدر هیئتی به افغانستان سفر کرد.

در ادامه روند ارسال کمک های بشر دوستانه جمهوری اسلامی ایران به افغانستان و پس از یک ماه روی کار آمدن حکومت طالبان، روز (دوشنبه) چهارمین محموله اهدایی در نقطه صفر مرزی خراسان رضوی و هرات به مسوولان افغان تحویل داده شد.

همچنین، امروز سه شنبه نیز محموله دیگری از کمک های بشردوستانه هلال احمر جمهوری اسلامی ایران برای مردم افغانستان ارسال شد.

رایزنی استاندار خراسان رضوی با مقامات طالبان در کابل

کلیدواژه