تاکید معاونان وزیران امور خارجه ایران و پاکستان بر گسترش روابط و تقویت تلاش‌ها برای صلح و ثبات در افغانستان
(last modified 1400-07-14T04:24:42+00:00 )
میزان 14, 1400 08:54 Asia/Kabul
  • تاکید معاونان وزیران امور خارجه ایران و پاکستان برای گسترش روابط و تقویت تلاش‌ها برای صلح و ثبات در افغانستان
    تاکید معاونان وزیران امور خارجه ایران و پاکستان برای گسترش روابط و تقویت تلاش‌ها برای صلح و ثبات در افغانستان

معاونان وزبر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و پاکستان در خصوص راههای گسترش روابط دو جانبه و همچنین مسائل منطقه از جمله افغانستان توافق کردند .

به گزارش رادیو دری ، وزارت امور خارجه پاکستان دیشب (سه شنبه شب) در بیانیه ای اعلام کرد ، یازدهمین دور گفتگو های سیاسی دوجانبه ایران و پاکستان به ریاست «علی باقری کنی» معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران و «سهیل محمود» قائم مقام وزارت امور خارجه پاکستان در پاکستان برگزار شد.

در این بیانیه آمده است، طرفین طیف وسیعی از روابط دوجانبه را در همه زمینه‌ها از جمله سیاسی، اقتصادی، تجاری، حمل و نقل، امنیتی، انرژی، آموزشی و ارتباطات مردمی بررسی کردند.

باقری کنی و سهیل محمود در این دیدار توافق کردند ، ایران و پاکستان برای تقویت تلاش‌ها برای صلح و ثبات در افغانستان در سطح دو جانبه و منطقه‌ای هماهنگ شوند.

همچنین توافق شد که ایران و پاکستان روند فعلی مبادلات دوجانبه سطح بالا را حفظ کرده و همکاری های مفید متقابل را در زمینه های مختلف از جمله اقتصادی گسترش یابد .

معاون وزیر امور خارجه پاکستان در این دیدار از حمایت مستمر جمهوری اسلامی ایران از مسلمانان کشمیری به ویژه از طرف رهبر معظم انقلاب اسلامی قدردانی کرد.

قریشی: هماهنگی ایران و پاکستان درباره افغانستان اطمینان بخش است

کلیدواژه