دیدار معاون دبیر کل سازمان ملل متحد با مقامات دولت طالبان در افغانستان
(last modified 1400-07-15T04:12:54+00:00 )
میزان 15, 1400 08:42 Asia/Kabul
  • دیدار معاون دبیر کل سازمان ملل متحد با مقامات دولت طالبان در افغانستان
    دیدار معاون دبیر کل سازمان ملل متحد با مقامات دولت طالبان در افغانستان

مقامات وزارت بهداشت و درمان دولت موقت گروه طالبان در افغانستان در دیدار با مقام سازمان ملل متحد در کابل از سرگیری همکاری‌های سازمان‌های بین المللی در بخش بهداشت را با این دولت، خواستار شدند .

به گزارش رادیو دری ،مقامات  وزارت بهداشت و درمان دولت موقت گروه طالبان روز چهارشنبه در دیدار« عمر عبدی » معاون دبیرکل سازمان ملل و معاون رییس اجرایی صندوق کودکان ملل متحد ( یونیسف) ، ضمن ابراز نگرانی از قطع همکاری‌های سازمان‌های بین المللی در بخش بهداشت گفتند ،اگر این سازمان ها  کمک هایشان را در بخش بهداشت ادامه ندهند، وضعیت در افغانستان بحرانی می‌شود و زنان، کودکان و دیگر افراد نیازمند بیشتر آسیب خواهند دید.

امیر خان متقی سرپرست وزارت خارجه دولت موقت طالبان در افغانستان نیز امروز با عمر عبدی  دیدار و درباره کمک‌های بشردوستانه بین المللی به مردم افغانستان و آخرین وضعیت زندگی مردم این کشور گفتگو کرد.

این دیدارها  در حالیست که  صندوق کودکان ملل متحد ( یونیسف) نیز بار دیگر در خصوص اوضاع بد کودکان افغانستان، هشدار داد . صندوق  کودکان ملل متحد (یونیسف) و برنامه جهانی غذا روز چهارشنبه درباره مرگ احتمالی یک میلیون کودک در افغانستان به دلیل سوء تغذیه هشدار دادند  و در عین حال برای «حفظ جان مردم افغانستان» خواستار کمک سریع شده‌اند.

با این  وضعیت مردم افغانستان ، آمریکا ماه گذشته دارایی‌های افغانستان و همچنین ذخایر طلای این کشور را در بانک‌های آمریکایی مسدود کرده  که این اقدام بر فعالیت های تجاری ومعیشت مردم  تاثیر بدی گذاشته است.

هشدار سازمان ملل درباره خطر مرگ یک میلیون کودک افغان به دلیل سوء‌تغذیه

کلیدواژه