میزان 15, 1400 10:28 Asia/Kabul
  • تدابیر طالبان برای بازگشایی مدارس
    تدابیر طالبان برای بازگشایی مدارس

سرپرست وزارت معارف گروه طالبان اعلام کرد مدارس دختران و پسران در افغانستان با حضور معلمان جداگانه و با رعایت حجاب اسلامی بازگشایی می شوند.

به گزارش  رادیو دری ،نورالله منیر، سرپرست وزارت معارف طالبان در افغانستان افزود: حضور معلمان خانم در کلاس دختران و معلمان مرد برای مدارس پسران به صورت جداگانه جزو الزامات است و در این باره توضیحات لازم به عمر عبدی، معاون اجرایی نهاد حمایت از کودکان سازمان ملل(یونیسف) نیز ارائه شده است.

سرپرست وزارت معارف طالبان افزود: گروه طالبان هرگز با تحصیل دختران مخالف نیست و این موضوع را پیش از این نیز بارها اعلام کرده است.

به گفته نورالله منیر قرار است طرح جدیدی از سوی گروه طالبان برای ایجاد محیط سالم و مطابق با دین اسلام برای مدارس دختران به‌زودی تکمیل و ارائه شود.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش طالبان پیش از این گفته بود، تلاش برای اجباری کردن نوع خاصی از پوشش برای دانش‌آموزان وجود ندارد، اما پوشش دانش‌آموزان باید با شریعت و فرهنگ افغانستان همخوانی داشته باشد.

طالبان همچنین پیش از این در بیانیه‌ای خطاب به موسسات تحصیلی دولتی و خصوصی، محصلان و اساتید افغانستان اعلام کرده بود، هیچ نگرانی درباره تغییر منفی در فعالیت‌های تحصیلی زنان و مردان در مناطق سقوط کرده وجود ندارد و همه پرسنل اداری و آموزشی باید وظایف خود را بدون تاخیر و یا غفلت انجام دهند.

دانش آموزان دختر افغان همچنان چشم انتظار بازگشایی مدارس

کلیدواژه