میزان 15, 1400 11:48 Asia/Kabul
  • دروازه سری و مخفی سازمان سیا در نزدیکی فرودگاه کابل
    دروازه سری و مخفی سازمان سیا در نزدیکی فرودگاه کابل

آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا موسوم به «سازمان سیا» در عملیات تخلیه کارکنان سفارت این کشور و افراد خاص از افغانستان از یک ورودی سری در فرودگاه کابل استفاده می‌کرد.

به گزارش رادیو دری به نقل از روزنامه وال استریت ژورنال، در ماه اوت 2021 میلادی که جمعیت هزاران نفری مقابل دروازه اصلی فرودگاه کابل تجمع کرده بودند تا از افغانستان خارج شوند، آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) یک دروازه مخفی را در فاصله دو مایلی در شمال فرودگاه گشود.

بر اساس این گزارش این ورودی فرودگاه که اسامی متعدد از جمله "دروازه شکوه"(گلوری گیت) و "دروازه آزادی"(لیبرتی گیت) داشت، قبلا گزارش نشده بود و حتی گروه طالبان هم از وجود آن مطلع نبود.

این در حالی است که این ورودی مقابل یک پمپ بنزین واقع شده بود و تحت کنترل عوامل سیا و دیگر نیروهای امنیتی آمریکا قرار داشت و از سوی یک واحد شبه نظامی افغان موسوم به ۰۲ حفاظت می‌شد.

آمریکا و متحدانش در سال 2001 به بهانه مبارزه با تروریسم و تامین امنیت در افغانستان به این کشور حمله کردند و این اشغالگری باعث  جنگ، درگیری و نابودی زیر بناهای اقتصادی افغانستان شد و ناامنی، تروریسم و تولید مواد مخدر هم افزایش یافته است .نظامیان آمریکایی در نهایت پس از 20 سال اشغالگری در اواخر ماه اوت با خفت و سرافکندگی از افغانستان خارج شدند .

گروه طالبان  هم از 15 اوت قدرت را در افغانستان بدست گرفته است .

جاسوسان سیا از افغانستان خارج شده اند

کلیدواژه