میزان 16, 1400 13:13 Asia/Kabul
  • اتحادیه اروپا خواستار پذیرش بیشتر پناهجویان افغان شد
    اتحادیه اروپا خواستار پذیرش بیشتر پناهجویان افغان شد

کمیسر امور داخلی اتحادیه اروپا از ۲۷ کشور عضو این اتحادیه خواست همزمان با به قدرت رسیدن طالبان در افغانستان، شمار بیشتری از افغان‌ها را در خاک خود پذیرا باشند.

به گزارش رادیو دری، «ایلوا جوهانسون»  در پایان گردهمایی سران اتحادیه اروپا که با حضور وزرای خارجه این اتحادیه، سوییس، نروژ، ایسلند و لیختن‌اشتاین برگزار شد گفت: از زمان عقب‌نشینی آمریکا و متحدانش در افغانستان در پایان ماه اوت تا امروز کشورهای اروپایی موفق به تخلیه ۲۲ هزار افغانستانی شده اند.

«فیلیپو گراندی»  کمیسر عالی پناهندگان سازمان ملل متحد در امور پناهندگان نیز در این نشست گفت طبق برآوردها ۸۵ هزار نفر از مردم افغانستان باید در پنج سال آینده از این کشور خارج شوند که اتحادیه اروپا می‌تواند محل اسکان نیمی از این تعداد باشد.  

این در حالی است که «جوزپ بورل» مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا  پیشتر از لزوم حل‌وفصل بحران اقتصادی در افغانستان به منظور ممانعت از موج مهاجرت گفت. 

از سال ۲۰۱۵ تا کنون حدود ۵۷۰ هزار افغان از ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا درخواست پناهندگی کرده‌اند.

تنها در سال ۲۰۲۰ نزدیک به ۴۴ هزار افغان تقاضای پناهندگی خود را به کشورهای اتحادیه اروپا ارائه کرده‌اند که موجب شده است افغانستان پس از سوریه به عنوان دومین کشور اعزام کننده پناهجو به اتحادیه اروپا شناخته شود.

انتقاد عفو بین الملل از رفتار لهستان با پناهجویان افغان

آوارگی پناهجویان افغان‌ در انگلیس

کلیدواژه