میزان 17, 1400 12:02 Asia/Kabul
  • انتقاد شهروندان افغان از عملکرد امنیتی طالبان
    انتقاد شهروندان افغان از عملکرد امنیتی طالبان

حمله‌ی تروریستی مرگ‌بار روز جمعه در مسجد جامع سیدآباد ولایت قندوز ، انتقاد و اعتراض شهروندان از عملکرد امنیتی طالبان را به دنبال داشته است. شهروندان افغان معتقدند طالبان تاکنون نتوانسته به وعده‌ی خود برای پایان دادن به کشتار غیرنظامیان عمل کند.

به گزارش رادیو دری، پس از حمله‌ی تروریستی روز گذشته در مسجد جامع سیدآباد بندر خان‌آباد شهر قندوز که منجر به شهید و زخمی شدن دست‌کم ۳۰۰ تن از نمازگزاران شد، شهروندان افغانستان در شبکه‌های اجتماعی با محکوم کردن این جنایت، طالبان را عامل ناکامی در تأمین امنیت دانستند.

شهروندان افغان تصریح کردند که پس از این رویداد، اعتماد مردم به حکومت طالبان کاهش یافته و از نظر آنان، طالبان نمی‌تواند امنیت شهروندان را تأمین کنند.

یکی از شهروندان در صفحه‌ی فیس‌بوک خود نوشته است: مهمترین دستاورد حکومت طالبان به گفته خودشان، امنیت بود؛ اما کشتار بی‌رحمانه نمازگزاران در قندوز، این دستاورد طالبان را نیز زیر سوال برد. به گفته این شهروند افغان، سریال کشتار دوباره جریان پیدا کرده و حکومت مسئول تأمین امنیت شهروندان است.

یک شهروند دیگر با ابراز همدردی با خانواده‌های شهدای قندوز، خواستار تامین امنیت کشور از سوی طالبان شد.

گروه دیگری؛ شهدای روز گذشته قندوز را شهدای نماز عنوان کردند و خواهان اعلام یک روز عزای عمومی شدند.

با این حال ذبیح‌الله مجاهد، معاون وزارت اطلاعات و فرهنگ طالبان حمله تروریستی در مسجد قندوز را محکوم کرد و گفت: امارت اسلامی عاملان این رویداد را پیدا و مجازات خواهد کرد.

این در حالی است که داعش شب گذشته مسئولیت این حمله تروریستی را برعهده گرفت.

این جنایت ظهر دیروز همزمان با اقامه نماز جمعه صدها تن از ساکنان شهر قندوز روی داد.

ذبیح الله مجاهد حمله تروریستی به مسجد شیعیان در قندوز را محکوم کرد

 

کلیدواژه