میزان 17, 1400 15:51 Asia/Kabul
  • رییسی: هدف جنایت تروریستی قندوز ایجاد اختلاف بین مسلمانان بود
    رییسی: هدف جنایت تروریستی قندوز ایجاد اختلاف بین مسلمانان بود

رییس جمهوری اسلامی ایران در پیامی با تسلیت شهادت و جراحت جمع زیادی از مردم بی گناه افغانستان در حمله تروریستی به مسجدی در قندوز تاکید کرد: این جنایت که با هدف اختلاف افکنی بین مسلمانان انجام شد به دست کسانی صورت پذیرفت که ماهیت ضد انسانی و ضد دینی آنها بر همگان آشکار است.

به گزارش رادیو دری، سید ابراهیم رییسی در این پیام اضافه کرده است: بر کسی پوشیده نیست که رشد و نمو این جریان تروریستی تکفیری، با حمایت­ها و برنامه­ های امریکا صورت پذیرفته است و این کشور در سال های اخیر، شرایط را برای گسترش فعالیت جنایتکاران داعشی در افغانستان تسهیل کرده و مانع از ریشه کنی آنها شده است.

رییس جمهوری اسلامی ایران با ابراز نگرانی از تداوم اقدامات تروریستی و ترکیب فتنه مذهبی با فتنه قومی در افغانستان به عنوان بخشی از پروژه امنیتی جدید آمریکا در این کشور تاکید کرده است: جمهوری اسلامی ایران همچون گذشته، آماده حمایت­ های همه جانبه از خواهران و برادران افغانستانی است.

رییسی در پایان ابراز امیدواری کرده است با هوشیاری گروه­های افغان و تشکیل دولتی فراگیر، بخش بزرگی از این نقشه خنثی شود و انشاالله مردم افغانستان بتوانند روی آرامش را ببینند.

رییسی: دولت افغانستان باید فراگیر باشد

انفجار شدید در مسجد شیعیان در قندوز

داعش مسوولیت جنایت در مسجد شیعیان قندوز را پذیرفت

کلیدواژه