میزان 17, 1400 16:50 Asia/Kabul

علما و روحانیون ولایت بادغیس، حمله تروریستی به مسجد سیدآباد ولایت قندوز را محکوم کرده و گفته‌اند نیروهای امارت اسلامی با همدیگر پذیری و با همکاری مردم خلاء‌های امنیتی را پر کنند.

به گزارش خبرنگار رادیو دری؛ حجت الاسلام سیدعلی احسانی امام جمعه مسجد امام جعفر صادق(ع) و یکی از روحانیان بادغیس گفت:  انفجار خونین قندوز، ضعف امنیتی نیروهای امارت اسلامی را نشان می‌دهد و این خلاء باید پر شود.

 

وی افزود: مقامات و نیروهای امارت اسلامی اگر می‌خواهند دولت مستحکم و پایداری شکل دهند باید همدیگر پذیری و ارتباط مردمی خوبی داشته باشند.

 

حجت الاسلام احسانی تاکید کرد: در مراسم‌  مذهبی، اجتماعی و فرهنگی  باید بین مردم و نیروهای امنیتی هماهنگی لازم برقرار باشد.

 

وی اضافه کرد: داعش در آینده هم اینگونه حملات را تکرار خواهد کرد و مردم و نیروهای امارت اسلامی باید در برابر این دشمن مشترک مبارزه کنند و همکار باشند.

 

او پیشنهاد داد که اگر نیروهای مسلح امارت اسلامی توان لازم برای تامین امنیت را ندارند می‌توانند در این زمینه از توان گروهای مردمی بهره گیرند.

 

روز گذشته همزمان با برگزاری نماز جمعه  در مسجد جامع سید آباد ولایت قندوز حمله انتحاری صورت گرفت که در پی آن بیشتر از ۱۰۰ تن از نمازگزاران کشته و دستکم ۱۵۰ نفر دیگر هم زخمی شده اند.

گروه تروریستی داعش مسوولیت این حمله را بر عهده گرفته است.

 داعش مسوولیت جنایت در مسجد شیعیان قندوز را پذیرفت

 هدای خون جوانان اهل سنت به زخمیان حمله تروریستی مسجد شیعیان قندوز

 

 

کلیدواژه