میزان 18, 1400 14:11 Asia/Kabul

یک مقام حکومت طالبان از استقرار قطعه خاص نظامی برای تامین شدن امنیت در شهرک بندری حیرتان در ولایت بلخ خبر داد.

به گزارش رادیودری؛ مولوی محمد قاسم فرید معاون حفظ و مراقبت وزارت فواید عامه افغانستان که به ولایت بلخ سفر کرده است در دیدار با مقامات ولایتی از شهرک بندری حیرتان نیز بازدید و با بررسی چگونگی فعالیتهای تجاری و اقتصادی در بندر حیرتان بر اقدامات جدی برای تامین هرچه بهتر امنیت در این منطقه مرزی تاکید کرده است.

معاون حفظ و مراقبت وزارت فواید عامه افغانستان گفته است که به منظور تامین امنیت بیشتر در این بندر تجاری حکومت قصد دارد یک قطعه خاص را در این منطقه مستقر کند.

فرید وظیفه اصلی این نیروها را حفاظت از خط آهن و سایر تاسیسات بندر حیرتان اعلام کرد و افزود: این نیروها در بخشهایی از شهر مزارشریف نیز مستقر خواهند شد.

وی همچنان از آغاز برخی اقدامات دیگر برای تسهیل در بخش واردات و صادرات خبر داد و اضافه کرد: به منظور ایجاد شرایط مناسب زندگی برای هزاران خانواده ای که در این شهرک ساکن هستند قرار است کارهای موثری انجام شود.

 شهرک بندری حیرتان در شمال شهر مزارشریف مرز میان کشور افغانستان و ازبکستان است.

عمده ترین کالاهای تجاری از قبیل مواد نفتی، گاز مایع، آهن آلات و مواد غذایی از همین بندر به کشورهای آسیای مرکزی و برعکس به افغانستان صادر و وارد می شود.

نقل و انتقالات بیشتر کالاهای تجاری از طریق خط آهن صورت می گیرد وبه همین لحاظ تامین امنیت این خط و تکمیل و تجدید کردن وسایل و تجهیزات آن برای حکومت طالبان از اهمیت حیاتی برخوردار است.

 تاکید والی بلخ بر رفع تهدیدات امنیتی علیه بندر حیرتان در شمال افغانستان

کلیدواژه