گوترش حمایت جهان را از افغانستان خواستار شد
(last modified Tue, 12 Oct 2021 04:28:30 GMT )
میزان 20, 1400 08:58 Asia/Kabul
  • گوترش حمایت جهان را از افغانستان خواستار شد
    گوترش حمایت جهان را از افغانستان خواستار شد

دبیرکل سازمان ملل متحد با بیان اینکه بحران های مختلف در افغانستان حداقل بر ۱۸ میلیون نفر جمعیت این کشور تاثیر می گذارد گفت: اگر به افغان ها برای عبور از این طوفان کمک نکنیم نه تنها افغان ها بلکه تمام جهان هزینه سنگینی را پرداخت خواهند کرد.

به گزارش رادیو دری؛ آنتونیو گوترش در جمع خبرنگاران افزود: سازمان ملل با وجود مشکلات مالی و پشتیبانی، درحال ارسال کمک های بشردوستانه به افغانستان است و در ماه سپتامبر بیش از ۳.۸ میلیون نفر در افغانستان از طریق این سازمان کمک های غذایی دریافت کردند.

وی ادامه داد: هفته گذشته ۱۰ هزار نفر در افغانستان دارو دریافت کردند و سازمان بهداشت جهانی دو آزمایشگاه جدید کرونا در کابل ایجاد کرد.

دبیر کل سازمان ملل متحد با اشاره به اینکه پیش از تسلط طالبان بر افغانستان، اقتصاد شکننده این کشور - که در بیست سال گذشته با کمک های خارجی  روی پا نگه داشته شده بود- تحت تأثیر خشکسالی و ویروس کرونا قرار گرفت گفت: باید تمام تلاش خود را برای جلوگیری از فروپاشی اقتصاد این کشور انجام می دهیم.

گوترش از جامعه جهانی خواست برای جلوگیری از سقوط اقتصاد افغانستان وارد عمل شوند و نقدینگی را به اقتصاد این کشور تزریق کنند.

هشدار سازمان ملل درباره فروپاشی اقتصاد افغانستان

هشدار سازمان ملل درباره خطر مرگ یک میلیون کودک افغان به دلیل سوء‌تغذیه

 

 

 

کلیدواژه