عقرب 23, 1395 15:59 Asia/Kabul

فرمانده عمومی نیروهای هوایی افغانستان که به دلیل بررسی اوضاع نیروهای هوایی غرب این کشور و تقدیر از آنان وارد هرات شده است، سال آینده خورشیدی را سالی پر از دشواری برای نیروهای هوایی افغانستان دانست.

به گزارش خبرنگار رادیو دری  ژنرال عبدالوهاب وردک (پیلوت) فرمانده عمومی نیروهای هوایی افغانستان، عملکرد نیروهای هوایی غرب کشور را خوب توصیف کرد و از افزایش تجهیزات هوایی در سال‌های آینده سخن گفت.
وردک همچنین سال 1396 را برای نیروهای هوایی و امنیتی افغانستان یک سال پر ازچالش پیش بینی کرد.

وی گفت: دولت افغانستان مصمم است به دلیل کاهش مشکلات نیروهای هوایی در سال آینده؛ آمادگی‌های نیروهای هوایی افغانستان  را در زمستان سال جاری ارتقا دهد.

فرمانده نیروی هوایی افغانستان با بیان اینکه در سال جاری پیشرفت بزرگی به جهت استفاده از هواپیماهای MD ،  در نیروی هوایی افغانستان بوجود آمده، افزود: هواپیماهای A29 نیز در بسیاری از ولایت های افغانستان در تامین امنیت و نبردها مشارکت دارد و بزودی در ولایت های هرات، فراه، نیمروزو بادغیس نیز هواپیماهای A29 وارد عملیاتهای نظامی خواهند شد.

این مقام نظامی افغانستان خاطرنشان کرد: هم اکنون بیش از 400 تن از نیروهای هوایی در کشورهای آمریکا، چک و امارات عربی در حال فراگیری فنون هوانوردی و نبردهای هوایی هستند.

وی تاکید کرد: همه روزه بر تعداد نیروهای هوایی افغانستان افزوده میشود و در یکی دو سال آینده افغانستان مجهزترین نیروی هوایی را دارا خواهد شد.

وردک با بیان این که  در شش ماه اخیر نیروهای هوایی غرب افغانستان 13 هزار ساعت پرواز موفق انجام داده اند، افزود: هیچ یک از هواپیماهای جنگی در این پروازها آسیب جدی ندیده و خلبانان غرب افغانستان  همه روزه به ولایت‌های غور، فراه، بادغیس، هرات، نیمروز و حتی هلمند پرواز می‌کنند.

وی اظهار داشت: نیروهای هوایی افغانستان هم اکنون در 21 ولایت این کشور حضور دارند و عملا در نبردهای اخیر در 10 ولایت مشارکت دارند.

لازم به ذکر است که در این اواخر در جنگ فراه و حملات انتقام گیری از داعش در ولایت غور، نیروهای هوایی غرب کشور موفق بوده‌اند و این امر سبب شد تا فرمانده عمومی نیروهای هوایی افغانستان به دلیل تقدیر از آنان به هرات سفر کند.

جزئیات این خبر در گزارش همکارمان محمدی از هرات موجود است.