میزان 24, 1400 09:27 Asia/Kabul
  • آغاز دوباره پروازها در مسیر کابل - اسلام آباد
    آغاز دوباره پروازها در مسیر کابل - اسلام آباد

با توافق شرکت های هواپیمایی برای کاهش قیمت بلیت در مسیر اسلام آباد - کابل، پروازهای پاکستان به افغانستان از سر گرفته شد.

به گزارش  رادیو دری، وزارت حمل و نقل و هوانوردی غیرنظامی دولت موقت طالبان اعلام کرد: خطوط هوایی آریانا افغانستان، خطوط هوایی بین‌المللی پی آی ای پاکستان و کام ایر اولین شرکت هواپیمایی تجاری خصوصی افغانستان پروازهای خود را از سر گرفته و با کاهش قیمت بلیت موافقت کردند.

پیش از این «پی آی ای» شرکت هوایی غیر نظامی پاکستان پس از هشدار طالبان درباره افزایش بی سابقه قیمت بلیت کابل- اسلام آباد پروازهای خود به کابل را تعلیق کرده بود.

گروه طالبان به شرکت های هوایی پی آی ای پاکستان و «شرکت کام ایر» هشدار داده بود که اگر قیمت بلیت کابل -اسلام آباد را تا حد دوره پیش از تسلط طالبان بر افغانستان کاهش ندهند، به آنها اجازه پرواز نخواهد داد.

چند روز پیش رسانه‌های افغانستان گزارش دادند که  پی آی ای (شرکت هوایی پاکستان) قیمت بلیت پرواز کابل به اسلام آباد را از ۱۵۰ دلار به ۲ هزار و ۵۰۰ دلار افزایش داده و دولت پاکستان نیز مجوز پرواز هواپیماهای شرکت کام ایر افغانستان بین کابل و اسلام آباد را لغو کرده است.

هرچند دولت پاکستان این ادعای رسانه ها را رد کرد اما مسوولان شرکت کام ایر تایید کردند که دولت پاکستان به آنها اجازه نمی دهد وارد فرودگاه اسلام آباد شوند.

مسوولان شرکت کام ایر معتقد بودند پاکستان با این اقدام قصد دارد پرواز بین کابل و اسلام آباد را در انحصار خود داشته باشد.

تعلیق پروازهای شرکت هوایی "کام ایر" افغانستان به پاکستان

کلیدواژه