میزان 26, 1400 19:48 Asia/Kabul
  • آغاز رزمایش پیمان امنیت جمعی در مرز افغانستان-تاجیکستان
    آغاز رزمایش پیمان امنیت جمعی در مرز افغانستان-تاجیکستان

همزمان با تاکید روسیه و همپیمانانش برای مقابله با تهدیدات بالقوه از جانب افغانستان، رزمایش ۶روزه کشورهای عضو پیمان امنیت جمعی در مرز افغانستان-تاجیکستان آغاز شد.

در بحبوهه تنش‌های مرزی و در آستانه مذاکرات بین طالبان و قدرت‌های عمده منطقه، کشورهای عضو پیمان امنیت جمعی امروز (دوشنبه 26 مهر/میزان) یکی از بزرگترین رزمایش‌های مشترک خود را در نزدیکی مرز مشترک افغانستان-تاجیکستان انجام دادند.

به گزارش رادیودری به نقل از «رویترز»، برخلاف دیگر همسایگان شمالی افغانستان که دولت طالبان را «عملاً» به رسمیت شناخته و روابط با آن‌ها را آغاز کرده‌اند، تاجیکستان از برسمیت شناختن دولت طالبان خودداری کرده و گزارش‌هایی مبنی بر افزایش استقرار نیروهای نظامی در دو طرف مرز وجود دارد.

گزارش می‌افزاید که در این رزمایش 6 روزه بیش از 5 هزار نظامی از کشورهای عضو پیمان امنیت جمعی شرکت دارند که نیمی از آن‌ها نظامیان روس هستند.

گفتنی است که هفته گذشته «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه در نشست مجازی با رؤسای سرویس‌‌های امنیتی و اطلاعاتی کشورهای مستقل مشترک المنافع بر اهمیت بالا بردن سطح همکاری و هماهنگی اقدامات این سازمان، بویژه برای خنثی سازی تهدیدات احتمالی از جانب خاک افغانستان تاکید کرده بود.

رزمایش پیمان امنیت جمعی در مرز افغانستان و تاجیکستان

کلیدواژه