قدردانی افغانستانی‌ها از مساعدت ایران
(last modified Tue, 19 Oct 2021 04:18:49 GMT )
میزان 27, 1400 08:48 Asia/Kabul
  • قدردانی افغانستانی‌ها از مساعدت ایران
    قدردانی افغانستانی‌ها از مساعدت ایران

افغان ها از کمک های جمهوری اسلامی ایران به زخمی ها و خانواده آسیب دیدگان حمله تروریستی اخیر قندهار، قدردانی کردند .

به گزارش رادیو دری؛ افغان ها پس از ارسال محموله های دارویی و غذایی جمهوری اسلامی ایران برای درمان مجروحان و کمک به خانواده‌های آسیب دیده از انفجار تروریستی در مسجد جامع فاطمیه قندهار و همچنین انتقال ۳۰ نفر از مجروحان این فاجعه به ایران برای درمان ، از مردم و مسئولان ایران قدردانی کردند.

 شماری از مجروحان حمله تروریستی اخیر به مسجد جامع "فاطمیه" شهر "قندهار" افغانستان دیروز ( دوشنبه)  برای درمان به جمهوری اسلامی ایران منتقل شدند.

این افراد به دلیل نبود امکانات درمانی و به درخواست دولت موقت طالبان در افغانستان به جمهوری اسلامی ایران منتقل شدند تا ادامه امر مداوای آنها در یکی از بیمارستان‌های مجهز ایران صورت بگیرد.

در همین حال کمک های بشردوستانه جمهوری اسلامی ایران به افغانستان دیروز به دست آسیب دیدگان و زخمی های حمله تروریستی شهر قندهار رسید.

این کمک ها شامل دارو و ۲۵ تن موادغذایی بود که براساس توافق سازمان بهداشت دولت موقت طالبان در افغانستان به مردم قندهار تحویل شد.

ظهر جمعه گذشته بر اثر حمله عناصر گروه تروریستی داعش به مسجد  جامع فاطمیه در شهر قندهار در جنوب افغانستان دستکم 43 نمازگزار شهید و بیش از 100 تن دیگر مجروح شدند.

جمعه 8 اکتبر هم یک عامل انتحاری  خود را در میان نمازگزاران  در مسجد "سید آباد" در منطقه "خان آباد" ولایت "قندوز" افغانستان منفجر کرد که بر اثر این حمله تروریستی، دستکم 150 نمازگزار شهید و بیش از 200 نفر دیگر زخمی شدند.

انتقال زخمی های حمله تروریستی به مسجد فاطمیه قندهار به ایران

کلیدواژه