میزان 28, 1400 12:27 Asia/Kabul
  • اذعان خلیلزاد به چالش های بزرگ امنیتی و اقتصادی در افغانستان
    اذعان خلیلزاد به چالش های بزرگ امنیتی و اقتصادی در افغانستان

«زلمی خلیلزاد» دیپلمات آمریکایی با اشاره به دو دهه اشغال افغانستان و خروج شتابزده و مرگبار واشنگتن از کابل اعلام کرد که مردم افغانستان با چالش های بزرگی در زمینه امنیت و اقتصاد مواجه هستند.

به گزارش رادیودری به نقل از شبکه خبری آمریکایی "سی ان ان"، «زلمی خلیلزاد» دیپلمات آمریکایی درآخرین لحظات مسوولیتش به عنوان نماینده ویژه آمریکا در امور افغانستان بدون هیچ اشاره ای به دو دهه اشغال افغانستان و درد و رنج مردم این کشور در نتیجه اشغالگری آمریکا مدعی شد، «همچنان متعهد به امکان صلح و پیشرفت در افغانستان و منطقه گسترده تر هستم. این چیزی است که مردم افغانستان بیش از ۴۰ سال خواهان آن بوده اند.»

این در حالی است که «زلمی خلیلزاد» روز سه شنبه در توئیترش اعلام کرد، «از سمت خود به عنوان نماینده ویژه آمریکا در امور افغانستان کناره گیری می کنم.»

«خلیلزاد» نماینده ویژه آمریکا در امور افغانستان از سمت خود کناره گیری می‌کند و معاون او «توماس وست» به عنوان جایگزین وی انتخاب می‌شود.

براساس گزارش ها، در سفر«خلیلزاد» به قطر در ماه اوت سال جاری، شماری از مردم و کاربران فضای مجازی افغانستان با انتشار عکس این نماینده افغان تبار وزارت امور خارجه آمریکا، او را چهره ای منفور در نزد افغان ها دانستند و خواستار برکناری اش شدند.

ادعای «خلیلزاده» درباره صلح و توسعه افغانستان در حالیست که آمریکا و متحدانش در سال 2001 به بهانه مبارزه با تروریسم و تامین امنیت در افغانستان به این کشور حمله کردند و این اشغالگری باعث  جنگ، درگیری و نابودی زیر بناهای اقتصادی افغانستان شده و ناامنی، تروریسم و تولید مواد مخدر هم افزایش یافته است.

طالبان استعفای خلیل زاد را اقدامی مثبت خواند

کلیدواژه