بازداشت ۲۵۰ داعشی در افغانستان
(last modified Thu, 21 Oct 2021 07:26:52 GMT )
میزان 29, 1400 11:56 Asia/Kabul
  • بازداشت ۲۵۰ داعشی در افغانستان
    بازداشت ۲۵۰ داعشی در افغانستان

سخنگوی طالبان از بازداشت ۲۵۰ عضو داعش در افغانستان خبر داد.

به گزارش رادیودری، ذبیح الله مجاهد سخنگوی دولت طالبان گفت: بیش از دویست و پنجاه عضو گروه داعش طی یک ماه گذشته در کشور بازداشت شده‌اند که بیشتر بازداشت شد‌گان کسانی هستند که در ماه های اخیر از زندان‌ها آزاد شده اند.

صادق شینواری از فرماندهان ارشد دولت سابق(اشرف غنی) هم در این‌باره گفت: «ارگان‌های اطلاعاتی طالبان باید مراکز تجمع و اختفای داعش را کشف و از بین ببرند درغیر این صورت این گروه خطری جدی برای امنیت افغانستان خواهد بود.»

لوید آستین؛ وزیر دفاع امریکا نیز ادعا کرده که ایالات متحده به تلاش‌هایش برای پیکار با داعش ادامه خواهد داد.

آستین گفت: تلاش‌های فعلی ما برای مقابله با داعش است و متحدان مان نیز در این مسأله نقش دارند.»

ابراهیم رئیسی، رییس‌جمهور ایران نیز گفته که داعش یک تهدید برای منطقه است. رئیسی افزوده است: «اگر یک حرکت جدی در برابر داعش انجام نشود و این گروه در منطقه نابود نشود، زمینه مزاحمت برای بسیاری از کشورها و مردم این منظقه را فراهم خواهد کرد و جنایت خواهند کرد.»

در همین حال، پس از نگرانی‌های روسیه از حضور داعش در شمال افغانستان، کشورهای عضو سازمان امنیت جمعی به رهبری روسیه تمرین‌های نظامی‌شان را در نزدیکی مرز افغانستان و تاجیکستان آغاز کردند.

رییس‌جمهور روسیه به تاز‌گی از حضور داعش در بخش‌های مرزی با آسیای میانه ابراز نگرانی کرده و خواستار تدابیر سخت امنیتی در مرزها با افغانستان شده است.

شواهدی از افزایش حضور داعش در شمال افغانستان

کلیدواژه