میزان 29, 1400 13:19 Asia/Kabul
  • پناهجویان افغانستانی به حمایت بیشتر بین المللی نیاز دارند
    پناهجویان افغانستانی به حمایت بیشتر بین المللی نیاز دارند

دیده بان حقوق بشر می گوید که شهروندان افغانستانی که این کشور را ترک کردند و پناهجو هستند، به حمایت بیشتر بین المللی نیاز دارند.

به گزارش رادیودری، دیده بان حقوق بشر در گزارشی که امروز (پنجشنبه) منتشر شد، اعلام کرد: سازمان ملل متحد و دولت‌ها باید کمک‌های خود به پناه‌جویان افغانستانی را افزایش دهند.

در این مقاله از سازمان ملل متحد و کشورهای میزبان پناه‌جویان افغانستان خواسته شده است که بر افزایش اسکان مجدد پناهنده‌گان و ایجاد مسیرهای بهتر و راه‌حل‌های امن برای پناهجویان افغانستانی که نیاز به حمایت دارند، تمرکز کنند.

بیل فرلیک، مدیر حقوق پناهند‌گان و مهاجران در دیده‌بان حقوق بشر گفته است: «شهروندان افغانستان دلایل زیادی برای فرار و ترس دارند، اکنون در دست دولت‌های سراسر جهان است که به آن‌ها امیدواری بدهند.»

دیده‌بان حقوق بشر گفته است که بسیاری از پناهند‌گان در گفت‌وگو با این نهاد گفته‌اند که طالبان هنگام تلاش برای خروج از کشور، آنان را مورد آزار، ضرب و شتم و اخاذی قرار داده‌اند.

در همین حال، دیده‌بان حقوق بشر خاطرنشان کرده است که افغان‌هایی که به دنبال خروج از کشور هستند، اکنون گزینه‌های کم‌تری برای خروج از کشور دارند؛ زیرا پاکستان پروازهای شرکت هواپیمایی ملی خود بین کابل و اسلام آباد را لغو کرده است.

سازمان ملل‌ برای کمک به پناهجویان افغانستانی درخواست کمک کرد

کلیدواژه