میزان 29, 1400 18:52 Asia/Kabul
  • طالبان: زنان افغان حق دارند به کشور خود خدمت کنند
    طالبان: زنان افغان حق دارند به کشور خود خدمت کنند

سرپرست وزارت اطلاعات و فرهنگ طالبان گفته است که زنان افغانستانی حق دارند به کشور خود خدمت کنند و هم اکنون نیز در بیشتر ادارات ایفای وظیفه می کنند.

به گزارش رادیو دری؛ خیرالله خیرخواه سرپرست وزارت اطلاعات و فرهنگ طالبان افزود:  زنان بخشی از جامعه هستند و می‌توانند در هر بخشی کار کنند.

او اضافه کرد: هم اینک زنان بسیاری در بخش های مختلف به در بخش درمانی فعالیت می کنند.

سرپرست وزارت اطلاعات و فرهنگ طالبان اظهار کرد: درباره زنان زیاد کار شده، در بخش درمان و سلامت در بیشتر ولایات به آنها اجازه داده شده است تا کارهای خود را آغاز کنند، همچنین از تحصیل زنان و دختران در رشته طبابت جلوگیری نشده است.

خیرخواه ادامه داد: در هر اداره‌ای که حضور زنان ضروری بوده است آنها به کار بازگشته اند و هم اکنون خانم ها در اداره پاسپورت و میدان هوایی کار می کنند.

وی تاکید کرد: در سایر ادارات هم منتظر هستیم تا دستورالعملی آماده شود و آنها بتوانند در امنیت به کارهای خود ادامه دهند و در این زمینه 70 درصد کار پیش رفته است.

این مقام طالبان با اشاره به فشار کشورها بر این گروه گفت: هیچ گروهی نمی تواند در مدت دو ماه حکومت تشکیل دهد.

گفته‌های  سرپرست وزارت اطلاعات و فرهنگ طالبان  در حالی است که گروهی از زنان در شهر کابل امروز بار دیگر به خیابان آمدند و در اعتراض به تعطیلی نهادهای آموزشی به‌روی دختران واوضاع بد اقتصادی تظاهرات کردند.

درخواست زنان معترض افغانستان؛ «کار، نان و آموزش»

 

 

کلیدواژه